Datum:

21.11.2012. 10:14

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3804 pregleda

Mercedesova S klasa poznata je po brojnim tehnološkim inovacijama koje svaka nova generacija ovog automobila donosi svojim pojavljivanjem na tržištu. Nemački proizvođač obećava da će i buduća verzija nastaviti tu tradiciju, iznoseći detalje o novim sistemima koji će biti primenjeni na sledećoj generaciji kada bude predstavljena 2013. godine.

Ako želite da zavirite u budućnost i saznate kakvu sve tehnologiju možete da očekujete u “običnim” automobilima za, na primer, desetak godina, verovatno je najbolje da saznate šta će Mercedes ugađivati u svoju S klasu koja će se pojaviti 2013. godine. Spisak je veoma dugačak:

– Tu je najpre sistem Adaptive Highbeam Assist PLUS. Ovaj uređaj uz pomoć kamere detektuje nailazak vozila iz suprotnog smera i automatski prilagođava svetlosni snop kako farovi ne bi zaslepili vozača. Sistem se aktivira pri brzinama većim od 30 km/h, prilikom vožnje po mraku i bez ulične rasvete.

– Sistem koji prigušuje stop svetla po mraku ili dok je vozilo zaustavljeno na semaforu, kako ne bi smetalo vozaču u automobilu koji se nalazi pozadi.

– Uređaj za automatsko podešavanje zategnutosti sigurnosnih pojaseva prilagođava silu zatezanja kod svakog putnika pojedinačno, obezbeđujući sigurniju i udobniju vožnju.

– Active Parking Assist omogućava automatsko parkiranje i isparkiravanje automobila kako pri paralelnom, tako i prilikom parkiranja unapred ili unazad u garaži i na javnim parkinzima. Sistem kontroliše okretanje volana i kočnicu, dok vozač upravlja komandom gasa.

– Active Lane Keeping Assist interveniše kada vozilo napusti traku kojom se kreće, a sistem je unapređen tako da se aktivira čak i kod isprekidane linije, na primer, ako je vozač krenuo u preticanje, a radar koji je ugrađen u automobilu detektuje vozilo suprotnoj traci.

– Active Blind Spot Assist osim što upozorava na vozilo koje se nalazi u mrtvom uglu, automatski koči u slučaju da vozač i pored upozorenja nastavi da skreće u susednu traku.

– BAS PLUS sa Cross-Traffic Assist funkcijom: po prvi put Brake Assist sistem pomaže ne samo u sprečavanju sudara sa vozilom koje se nalazi ispred, već i sa vozilima koja dolaze sa strane prilikom prolaska kroz raskrsnicu. Uređaj se aktivira pri brzinama do 72 km/h, na signal koji dobija od kamera, radara i senzora, a ako vozač ne reaguje na prvobitno upozorenje na mogućnost sudara, vozilo se automatski zaustavlja.

– BAS PLUS sa PRE-SAFE Brake funkcijom ima sličnu namenu, samo što služi za sprečavanje frontalnog udara u drugo vozilo, ali i u pešaka.

– Pojas na naduvavanje ili vazdušni jastuk u sigurnosnim pojasevima na zadnjem sedištu aktivira se u slučaju sudara i služi da spreči ili umanji rizik od povreda kod putnika.

– DISTRONIC PLUS sistem sa asistencijom upravljanja pomaže da automobil zadrži odstojanje od vozila koje se nalazi ispred, čak i u usporenom saobraćaju u gradu, kada su česta zaustavljanja i ponovni polasci. Sistem pomaže i da automobil tokom kretanja zadrži centralnu poziciju u svojoj saobraćajnoj traci, podjednako udaljen od vozila sa leve i desne strane.

– Night View Assist PLUS koristi pomoć infracrvene kamere koja detektuju pešake ili životinje koje se ne vide u mraku, na rastojanjima do 160 m, a zatim na instrument tabli automatski prikazuje jasnu sliku predela ispred vozila, kako bi vozaču ukazao na prepreku na putu.

– PRE-SAFE® Impulse zateže pojaseve u ranoj fazi sudara, kada sila zaustavljanja još uvek nije prevelika, da bi ih tokom sledeće faze sudara pomalo popuštao, kako bi se sila zaustavljanja bolje rasporedila i manje uticala na putnika.

– PRE-SAFE PLUS sistem služi da upozori vozača na mogućnost udara drugog automobila od pozadi, a ako proceni da je sudar neizbežan, kontroliše sliu zatezanja pojaseva i vrši automatsko kočenje vozila, kao se automobil ne bi nakon prvog udara od pozadi, naknadno sudario sa vozilom ispred.

– Različiti radari i senzori kratkog i dugog dometa, koriste se kao asistencija za više navedenih sigurnosnih sistema, a služe za detekciju prepreka ispred, pored i iza automobila, bilo da je reč o vozilima, pešacima ili preprekama neke druge vrste.

– Višenamenska kamera pozicionirana iza vetrobranskog stakla, takođe služi kao asistencija za nekoliko sistema, a u stanju je da prenese sliku sa oblasti do 50 m udaljene od automobila, a ujedno i da prati dešavanja na rastojanjima do 500 m.

– Traffic Sign Assist predstavlje nadogradnju Speed Limit Assist sistema i u stanju je da, pored detekcije ograničenja brzine, prepozna zone i deonice puta na kojima je zabranjeno preticanje i upozori vozača.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)