Datum:

01.11.2010. 10:00

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 20075 pregleda

Mnogo, mnogo opremljeniji, mnogo kulturniji, zadržao je lepotu izgleda i udobnost vožnje. Ipak, pre nego što odjurite da potrošite nekoliko hiljada na ovaj automobil, prvo pročitajte ovaj članak.

Koliko vremena je trebalo „Poršeu 911“ da dostigne svoj današnji izgled i oblik? 46, zar ne? Koliko je Jaguaru trebalo da dođe do XJ-a? 40-ak sigurno. Mini već pedesetak godina vuče isti izgled kao zaštitni znak, Reno decenijama nije menjao izgled „četvorke“ i još mnogo modela je ostalo nepromenjeno.

Suzuki Swift 1.2 GS (2010)

Cena: 12 000 EUR
Zapremina motora: 1242 cm3
Snaga motora: 67 kW/93 ks
Standard: Euro 4

Masa automobila: n/a
Dužina: n/a
Visina: n/a
Širina: n/a

Obrtni momenat: n/a
Menjač: Manuelni – 5 brzina
Maksimalna brzina: 166 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 12.3 s
Gume i felne: 255/40R17

Potrošnja
U gradu: n/a
Na otvorenom: n/a
Kombinovano: n/a

Oprema
ABS, stabilizator, centralna brava (daljinski), start bez ključa, prednji električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, alu-felne.

Sličnost sa starim modelom je očigledna

Moguće da je baš ovo razlog zbog kojeg je Swift dobio jajastu zadnjicu koju su prvi put predstavili 2004., a od 2005. se malo izmenila. Ovde mi nešto nije do kraja jasno. Jedno vreme Swift je, ako se dobro sećam, isti izgled vukao 15-ak godina. U to vreme Suzuki je smatran kao kretenskom kompanijom koja uopšte ne menja izgled svojih modela i ne ide u korak sa tehinčkim i dizajnerskim razvojem. Činjenica je da je, ono što oni izbace na tržište, bilo istrajno sa minimalnim kvarovima čime su mogli da dozvole sebi da pišaju uz vetar.

Ni zadnjica mu nije mnogo promenjena

I danas ovaj još uvek lep na oko, 6 godina star, Swift je standard u svojoj kategoriji. Jesu li onda kreteni ili ne? Da li je Swift dobar ili ne? Generalno mišljenje ljudi je da vole nove automobile, ali u koliko ih stari dobro služi, neće da ga menjaju. Stvarno ne razumem Suzuki. Imaju jedan uspešan model koji ne manjaju 15 godina, posle toga naprave još jedan koji će, po svemu sudeći proći kao i prethodni. Samo što će ovaj će menjati posle 5-6 godina. Izgleda da je jedini problem njihova mistika oko perioda izbacivanja novih modela, moguće da je u pitanju neko sujeverje. Ipak ne razumem se toliko u misticizam.

Pokušajte ženin konfer da spakujete ovde

Što više gledam slike najnovijeg Swift-a, sve više počinjem da uočavam razlike. Ne bih znao iz glave da ih sve nabrojim, ali nakon onoga što sam danas čuo i video, siguran sam da razlike postoje. Stari izgled tankog lica automobila zamenjen je mladalačkim izgledom. Prednja strana pomalo liči na kutiju, što ne primećuje mnogo ljudi. Ono što bode oči je stari izgled prozora koji su dobili i tamniju crtu što automobil čini mnogo ravnijim nego do sada. Sa zadnje strane novi oblik podseća na „peglu“ koju ima Megan, a što se farova tiče, izgleda da su odlučili da njih ne menjaju.

Funkcioanalno i pregledno

Uopšte nije loš ovaj „novajlija“, baš onakav kakav bi trebalo da bude. Sa svojim novim izgledom koji privlači pažnju, lepo uspeva da svoje mesto pronađe u kategoriji malih automobila.
Swift ima jednu od najširih karoserija u kategoriji malih automobila, 1695mm. Takođe, interesantan je i podatak da mu je radijus okretanja 9.4 metara, što je odlično u ovoj kategoriji. Štaviše, ovaj automobil je duži od prethodnika za 90mm, međuosovinsko rastojanje je za 50mm veće, a i viši je za 10mm. Sve ovo govori da mu je i kabina veća. Samo je prtljažnik ostao smešno mali, samo 204 litara. Ovde smo za mere koristili, nama, klasičan sistem merenja. Jedva je do pola naduvana gumena devojka stala unutra. Ni zadnja klupa nije doživela nikakve promene. Kada se držač za ruke spusti, dobijamo mesta dovoljno za dva poveća dupeta.

Da još dodam, „Mini“ izgled (u ranijem Swift-u, Fabia-i, čak i u Kia Soul-u) sa strmim vetrobranom i nije toliko praktičan kada se gleda efikasnost tokom putovanja. Prvi velikim brzinama počinju da stvara buku koja stvarno nervira i odjednom počne da podseća na one automobile u kojima se oseća „svaka rupa na putu“. U novom Swift-u su baš ovo ispravili kada su radili na konturama karoserije. A može se reći da su dobro uradili posao jer su sačuvali izgled, a i mana je ispravljena.

Previše tvrde plastike

U Suzuki probnom centru su organizovane i test-vožnje tako da smo mogli i da ga provozamo. Čudno je što sam tamo video i engleze i poljake i novinare sa svih strana kako testiraju ovaj auto. Sve su šanse da će ući u uži izbor za auto godine. Winkler je počeo da piše o njemu još letos, ali dok se auto ne proba, ništa od članka.
Kada ga provučemo kroz „fotošop“, novi Swift zaista izgleda drugačije od prethodnika, ali sa tehničkim osnovama koje mnogo podsećaju na stari. Naravno i svojim motorom… a da, motor.

Gledano sa tačke konjskih snaga, ni ovde nema promena. Manji četvorocilindrični motor dostupan je već od oktobra i sa svojih 93 konja, sigurno se sviđa javnosti. Razlika je u tome što motor više nije 1.3 litara (1328 kubika), već 1.2 litre (1242 kubika). Više konja i bolji potisak dolaze zahvaljujući promenljivom vremenu otvaranja ventila. U svakom slučaju ovde su i glava i blok motora izrađeni od aluminijuma.

Udoban u putu

Nivo buke motora je stvarno sveden na minimum. Novi motor se praktično ne čuje tokom gradske vožnje, dok je na otvorenom naravno primetan. Pri brzini od 130km/h i vetar počinje da se čuje, ali jednostavno i sa ovim je novi Sfiwt mnogo tiši od prethodnih.

Menjač mu je takođe lepo urađen sa kratkim i laganim hodom. Na papiru, ovaj auto ubrzava od 0 do 100 za 12,3 sekunde, iako mu je maksimalna brzina svega 166km/h, što je za 2010. godinu već malo. Što se dinamike tiče, ne treba da brinete. Sa svojom malom kilažom i dovoljnim brojem konja, u svakom trenutku može lepo da krene. Motor radi svoj posao. Stvarno može da povuče, a čuje se kao mašina za šivenje i veoma brzo se penje po svim skalama, ali ovde nije u tome poenta. Akcenat je na klima uređaju.

Da, klima… Sve što dolazi uz novi Swift su klima, četvorosistemski radio, dva prozora sa električnim podizačima, pokazivač potrošnje i kontrola proklizavanja. Još je novo da su umesto 14 cola, ubacili točkove od 15 cola.

Dovoljno prostrana zadnja strana

Iz Swift univezuma donosi nam veličanstven pregled puta iz GS modela, volan koji može da se prilagodi po visini i blizini, pokretanje bez ključa i zvučni sistem sa USB-om. Ono što je veoma bitno je da napomenemo da bi stari modeli na Euro NCAP testu sa sigurno dobili minus tri zvezdice, i verovatno bi eskplodirali. Ovaj novi model stanje popravlja na 4 zvezdice. Više ne bi ni mogao, ovo mu je maksimum. „Da batalimo malo čitanje sa papira i da bacimo ovaj auto na probu“, čulo se na razglasu sa konferencije za novinare.

Najvažnije pitanje. Za koliko ga dajete? Odgovor na ovo dobili smo tek posle vožnje i umalo nismo popadali svi redom u nesvest. Kada se sporo najavljuju ovakve informacije, uvek znate da nešto gadno sledi. Naročito kada je prva stvar koju čujete: „pa nije baš jeftin“.

Osnovni model sa troje vrata, motorom od 1.2 litara (koji malo ko kupuje) kreće se od 12.000 evra. Neki bolje opremljeni model sa petoro vrata izađe oko 15.500 evra. Uh, ovo više ne deluje kao onaj mali slatki Swift i, što bi moja baba rekla, pre je bilo mnogo bolje. Naravno ima mnogo mesta u kabini, dobio je 4 zvezdice, čak i klimu ima, ali i dalje je skup. Suzuki-u je sigurno teško da nađu realno objašnjenje zašto ovaj model košta ovoliko mnogo kada bi trebalo da je mnogo jeftiniji, ako ni zbog čega drugog onda zbog toga što ga proizvode u Mađarskoj.

Ispod haube

Unutrašnjost je veoma slična prethodnim modelima, ali su oblici svih elemenata mnog lepši. Nova prednja sedišta su veoma udobna i velika, a i na zadnjoj klupi je dosta komotno. Naravno, sve je izrađeno od tvrde plastike, što i nije baš najbolja stvar, ali generalno veoma je prijatan.

Još bismo mogli da pričamo o broju konja, dobrom startu i zvuku motora, ali to je stvarno nešto što je mnogo bolje nego u prethodnim modelima Swift-a. Iskustvo u vožnji je neverovatno. Veoma je lagan i vidi se da su dugo podešavali i ojačavali šasiju. Malo je automobila u ovoj kategoriji za koje bih mogao slično da kažem. U krivini neverovatno dobro leži i nema šansa da se zbog svoje lakoće prevrne i ugrozi život vozača. Bez obzira na svoj ozbiljan izgled, Swift je i dalje dobar auto za igranje. Ali mnogo mu fali 1.6 litara motor. Kao što je i očekivati, sport verzije ne izlaze tako brzo. Samo je to stvar koja je bolja bila pre i koja mu sada fali.

Autor: Csikós Zsolt

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)