Datum:

29.05.2012. 10:24

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7267 pregleda

Jedan od najvećih svetskih proizvođača automobilskih delova i tehnologija, američki Delphi, razvio je benzinski motor s unutrašnjim sagorevanjem štedljiviji i ekološki prihvatljiviji od modernih dizelaša.

Dizel motori oduvek su bili učinkovitiji od benzinskih, međutim prednosti koje imaju kod niske potrošnje anuliraju troškovima potrebnih tehnologija za smanjenje emisije štetnih gasova.

Pa kako je onda Delphiju pošlo za rukom da ubije dve muve jednim udarcem?

Jednostavno, Amerikanci su upotrebili dizels tehnologiju sagorevanja smese umesto benzinske. Slično rešenje Mercedes nam je već najavio tehnologijom DiesOtto.

U osnovi, današnji benzinci smesu vazduha i benzina pale sjećicama, a dizelaši koriste kompresiju. Odnos kompresije kod benzinaca iznosi otprilike 9:1, a ona kod dizelaša od 14:1 do čak 25:1.
Izvor: Tportal

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)