Datum:

08.09.2013. 23:42

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3017 pregleda

Poslednjih nekoliko decenija proces proizvodnje i testiranja guma nije se mnogo promenio. Međutim, uvođenjem novog, estetski i funkcionalno orijentisanog metoda, više puta nagrađivani dizajneri Gao Fenglin i Zhou Buyi na putu su da pomere granice u ovoj oblasti.

U pitanju je tehnologija kod koje se gume boje u narandžasto, a ako gumarska industrija komercijalizuje ovaj metod, ulice bi za koju godinu mogle da budu pune šarenih guma.

Osim doze estetike, njihova metoda pre svega ima praktičnu crtu. Naime, jedan takav pneumatik proizvodio bi se kao i bilo koja druga, obična crna guma, ali sa naranžastim gazećim slojem.

Kako se gazeći sloj troši, narandžasta boja postepeno iščezava, a vlasniku vozila postaje jasno da je vreme da zameni gume. Osim što će ovaj segment obojene gume dati do znanja vozaču kada se gazeći sloj potroši, on će mu pomoći i da lakše primeti eventualna oštećenja na gumi.

Kada im je postavljeno pitanje praktičnosti ove gume, dizajnerski dvojac rekao je da će nova obojena guma moći da pređe oko 20.000 kilometara, pre nego što njen obojeni sloj nestane. Naravno, sve to zavisi od stila vožnje, sastojaka smeše gazećeg sloja i održavanja gume.

Ideja dvojice dizajnera pomogla bi podizanju svesti o sigurnosti na putu, s obzirom da se mnogi vozači jednostavno ne razumeju u tehnologiju guma ili ih jednostavno to ne zanima. Oni najčešće samo namontiraju gume i zaborave na njih.

Dubina šare je samo jedan u nizu ključnih pitanja kada je reč o sigurnosti pneumatika. Zato gume treba često kontrolisati, bar dok ne stigne nova obojena guma koja će svakako olakšati ovaj posao.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)