Japanski automobilski gigant “Tojota” predstavio je u Palma de Majorki najnoviju verziju svog bestselera “korolu”.

Zahvaljujući “Tojoti Srbija”, i ekipa “Novosti” je imala priliku da se uveri da je 11. generacija “korole” automobil koji je dostojan naslednik slavnih prethodnika.

Od lansiranja prvog modela kompanije sa ovim imenom davne 1966. godine, prodato je, širom planete, više od 40 miliona ovih vozila, što “tojotu korolu” čini najprodavanijim automobilom svih vremena. Trenutno se svakoga minuta u svetu prodaju dve “korole”, istakli su srdačni domaćini svetske prezentacije na ovom španskom ostrvu.

Nova “korola”, tvrdi šef inženjera “Tojote” Šiniči Jasui, najbolja je “korola” do sada. Dizajn je savremen, a istovremeno i elegantan i sportski. Ova “korola” duža je od prethodne generacije, koja se još uvek dobro prodaje, za 80 mm, i sada ima impozantnih 4.620 mm dužine. Širina je 1.775, što je za 15 mm više u odnosu na prethodni model. Kada su dimenzije u pitanju, nova “korola” je jedino u visini “slabija” od stare – za pet milimetara, ali to joj daje kvalitet više kada su u pitanju upravljivost i aerodinamika. Koeficijent otpora vazduha takođe je smanjen, sa 0,29 na 0,27, što je doprinelo smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Povećano je međuosovinsko rastojanje za 100 mm, na 2.700 mm, zbog čega ima više prostora u unutrašnjosti vozila, tako da će se putnici na zadnjoj klupi osećati baš “direktorski”.

Unutrašnjost kabine je izrađena tipično japanski. Materijali su kvalitetni, deseni dopadljivi, uz obilje najsavremenije tehnologije. Za komandama “korole” sedi se udobno i opušteno. Sve je nadohvat ruke vozača, od audio i telefonskih komandi na upravljaču, pa do pomoći pri parkiranju.

Automobil se otključava i zaključava uz pomoć “pametnog ključa” – dovoljno je da ga imate u džepu i da jednostavnim dodirom ručice na vratima uđete u vozilo. Auto startujete pritiskom na dugme, i tada na scenu stupaju izuzetni motori najnovije generacije.

U ovom trenutku, za tržište Evrope, “Tojota” je za “korolu” pripremila dva benzinska i jedan dizelski agregat. “Benzinci” su 1,3-litarski dual VVT – sa 90 KS snage i 128 Nm obrtnog momenta, koji ima prosečnu potrošnju od 5,6 litara na 100 km i emisiju CO2 od 129 grama po kilometru, i 1,6 “dual velvematik” – sa 132 KS i 160 Nm obrtnog momenta. Ovaj snažniji benzinac emituje 150 grama CO2 po pređenom kilometru i troši, prosečno, 5,6 litara goriva na 100 km.

“Dizelaš” ima emisiju štetnih gasova od svega 99 grama po pređenom kilometru, a “ergela” od 90 “konja” je veoma skromna po pitanju potrošnje – 3,8 litara na 100 km (obrtni moment 206 Nm).

U prodaji će se nova “korola” na evropskim tržištima naći već ovog meseca, a u Srbiju stiže u septembru.

Početna cena je 15.000 evra.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti