Datum:

05.02.2014. 16:45

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3674 pregleda

Na nedavno održanom Salonu automobila u Detroitu “Kija” je predstavila svoj dosad najagresivniji koncept “GT4 stinger”, koji zadnjim pogonom i rasporedom sedišta 2+2 pomera granice mogućnosti, te čoveka i mašinu stavlja u harmoniju, kako na drumu, tako i na stazi.

– Uživanje u vožnji bilo je jedan od naših prioriteta pri nastajanju “GT4 stingera” – rekao je Tom Kerns, šef dizajna u “Kijinom” američkom dizajnerskom centru. – Radi se o vozilu sa sedištima 2+2, za kojim će se okretati svi vozači, dok će se, istovremeno, na stazi osećati kao kod kuće. Radi se o čistim linijama, jednostavnosti i bezvremenosti. “GT4 stinger” vraća nas u prošla vremena, kada je vožnja bila nezaboravno iskustvo i nisu je ograničavala mnogobrojna elektronska pomagala.

“Kijini” američki dizajneri su se kod “GT4 stingera” odlučili za pravac koji vodi ka smanjenju mase, većoj upotrebljivosti vozila i povećanju voznih užitaka. Koncept beži od luksuza tradicionalnih vozila “grand turing” i njegov cilj je spajanje vozača i vozila u jedno.
Ispod haube “GT4 stingera” nalazi se dvolitarski turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI), s impresivnih 315 konjskih snaga.

Snagu preko sportskog šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove “obuvene” u “Pirelijeve” pneumatike “P-zero” dimenzija 275/35 R20 (napred 235/35 R20). Po meri napravljeni 20-inčni naplaci su zbog veće čvrstoće i smanjene težine urađeni od legure aluminijuma i karbonskih vlakana. Tu su još i “brembo gran turizmo” kočnice s perforiranim kočionim diskovima i četiri kočione čeljusti.

S međuosovinskim rastojanjem (2.618 mm), dužinom (4.310 mm) i širinom (1.889 mm), “GT4 stinger” oduševljava atraktivnom figurom. Masa vozila (1.403 kg) raspoređena je tako što je 52 odsto težine na prednjoj, a 48 odsto na zadnjoj osovini. Volan je vrlo direktan i upravljiv.

Unutrašnjost je, dizajnerski, namenska i praktične prirode. Na podu nema tepiha, već je postavljena samo gumena podloga koja se odlično uklapa uz aluminijumske pedale. Debeli upravljački obruč je u obliku slova D, a LED osvetljenje crvene boje izdvaja veliki merač brzine i indikator stepena prenosa. Trkački osećaj pružaju crvene potezne trake koje zamenjuju klasične unutrašnje ručice vrata. Što se tiče akustike, potrebno je navesti obrazloženje glavnog dizajnera koji kaže da audio-sistem počinje ispod poklopca motora, a zvučnici su izduvne cevi.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)