Datum:

05.09.2012. 16:41

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5064 pregleda

Pri prodaji polovnih automobila, uprkos velikim kaznama, uobičajena praksa i dalje je štelovanje kilometraže. Iako većina domaćih vozača smatra kako je takav vid prevare „srpska navika“, ovaj problem je neretko prisutan i na Zapadu. U Nemačkoj je čak bila sprovedena i akcija hapšenja „majstora za brojila“, kojima zbog toga prete višegodišnje zatvorske kazne. Pored toga što se ovom prevarom potkradaju kupci, oni se dovode i u opasnost, jer ne znaju realno stanje svog automobila.

Motor

Nijedan svetski proizvođač automobila, bez izuzetaka i bez obzira na karakteristike njihovih vozila, nije pošteđen prevare vraćanja kilometraže. S obzirom na to da je broj pređenih kilometara jedan od ključnih faktora koji utiče na cenu vozila, ne čudi što veliki broj prodavaca pribegava ovoj prevari. Pored toga što se na taj način praktično krade od kupca, postoji i opasnost vožnje automobila sa lažnom kilometražom.

– Prva i veoma ozbiljna opasnost vreba u motoru – kaže Petar Stakić, sa sajta „polovniautomobili.com“. – Naime, ako kupite polovni automobil kojem je vraćana kilometraža, može da se desi da nenamerno propustite veliki servis tokom kojeg se menja zupčasti remen. Krupan problem leži u tome što je zupčasti remen nepredvidiv. Ako se ne promeni na vreme može da pukne bez ikakve prethodne najave. Do toga često dolazi prilikom startovanja motora. To može dovesti do otvaranja ventila u pogrešnom trenutku. Uz puno sreće, motor će se samo zaustaviti. Međutim glasan, metalni zvuk nije dobar znak. To znači da je došlo do sudara klipova i ventila.

Upravljanje

Drugi problem koji može da iskrsne je neispravnost sistema oslanjanja i upravljanja. Ako je automobil prešao mnogo veći broj kilometara nego što je to poznato, sva je prilika da je održavanje sistema oslanjanja zanemareno, što umnogome može da kompromituje potrebnu stabilnost vozila.

– Neispravnost se može prepoznati po neobičnim zvucima, šumovima, škripi, lupanju, izmenjenim voznim karakteristikama – kaže Stakić. – Velika opasnost preti i od kvarova na sistemu za upravljanje, koji se mogu prepoznati po povećanom praznom hodu upravljača, njegovom otežanom hodu, raznim šumovima, vibriranju prednjih točkova i skretanju automobila sa pravca pri pravolinijskom kretanju.

Uhvaćeni

Sajt www.polovniautomobili.com ispratio je kakva je situacija u drugim zemljama kada je reč o vraćanju kilometraže i da li se povodom toga nešto konkretno preduzima. U Nemačkoj, na primer, za ovo delo je zaprećena kazna zatvora do jedne godine, a ista kazna je propisana za proizvođače kompjuterskih programa za ovu namenu. A razlog tome nalazi se u slučaju zabeleženom u Bavarskoj 2011. godine. Minhenska policija je tada sprovela veliku raciju koja je obuhvatila 150 mehaničarskih radionica i privatnih stanova. Rezultat – 300 zaplenjenih vozila i 26 uhapšenih osoba. Prilikom te racije otkriven je i BMW koji je ukupno prešao 700.000 kilometara, da bi prošao kroz „podmlađivanje“ i pokazivao kilometražu od svega 150.000. Tako je vrednost automobila sa realnih 5.000 evra, posle korekcije kilometraže dostigla cenu od 15.000 evra.

Procena

Ni u Evropskoj uniji i pored propisanih visokih kazni i rigorozne kaznene politike, stvari ne stoje najbolje. Prevara je u svakom slučaju široko rasprostranjena, a procene o šteti variraju od pet pa sve do 10 milijardi evra godišnje. Procena nemačke policije je da je na oko 30 odsto polovnih automobila vraćena kilometraža i pored toga što je na inicijativu nemačkog automobilskog saveza ova manipulacija zabranjena dopunama Zakona o drumskom saobraćaju. Od tada je u Nemačkoj zabranjeno i reklamiranje uređaja za manipulisanje pređenom kilometražom u novinama, časopisima i na internetu. Naravno, zakon zabranjuje i samu ponudu obavljanja te usluge. Uprkos svemu, takvi oglasi i internet sajtovi su i dalje veoma rašireni u praksi.

Takođe, skidanjem kilometraže mogu se prevariti i proizvođači, jer oni daju garancije koje su direktno u vezi sa pređenim kilometrima.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)