Datum:

20.01.2014. 16:18

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 4177 pregleda

Većina vozača manje-više redovno proveravaju pločice i diskove, ali jedan deo kočionog sistema je posebno zanemaren – reč je o kočionoj tečnosti. Jedino što vozači ovde proveravaju jeste njen nivo, a to je vrlo pogrešno. Naime, stara kočiona tečnost je izuzetno opasna za čitav sistem, a mi ćemo se potruditi da vam objasnimo i zašto.

Problem je u tome što je ona higroskopna, odnosno lako apsorbuje vlagu. Voda ključa na 100 stepeni Celzijusa, dok je tačka ključanja kočione tečnosti nešto iznad 2000 C. Tako da praktično svaka kapljica vlage snižava tačku ključanja ove tečnosti.

Na planini ovo može biti opasno jer je na većoj visini atmosferski pritisak niži, pa se čak i vodi snižava tačka ključanja. Ovo može imati opasne posledice: prilikom kočenja kočnice se više greju a sa njima i kočiona tečnost. Kada dostigne tačku ključanja formiraju se mehurići koji umanjuju kočionu silu.

Prvi znak upozorenja koji ukazuje da se upravo ovo desilo jeste kada vozač sve više pritiska pedalu kočnice, sve dok na kraju one ne otkažu, a automobil jedva da može da uspori. U kojoj meri je ovo realno moguće, najbolje pokazuju istraživanja nemačkog TUV-a, a koji kažu da u ovoj zemlji 23 odsto automobila ima previše staru kočionu tečnost.

Nažalost, u Srbiji se ovakva istraživanja ne sprovode, ali možete i sami da pretpostavite koliki bi taj odnos bio, s obzirom na to da u Nemačkoj, gde se o tehničkoj ispravnosti automobila posebno vodi računa, ima više od 20 odsto vozila sa neispravnom kočionom tečnošću.

Koje simptome ne treba zanemariti

Kao prvo, popravka bilo kojih delova na kočionom sistemu je posao za profesionalca. Ono što vozači treba da rade jeste da obraćaju pažnju na performanse i bilo kakve promene sa kočnicama.

Evo koji su najčešći pokazatelji da nešto sa kočnicama ne valja i šta oni tačno znače:

• Prilikom pritiska pedale kočnice čuje se struganje.

Mogući uzrok: kočione obloge su istrošene pa metal grebe po metalu.

• Jedan točak se zagreva mnogo brže od ostalih.
Mogući uzrok: usled snažnog kočenja ili nestručne montaže pomerile su se kočione pločice pa su iskošene u odnosu na disk.

• Tokom kočenja automobil vuče u jednu stranu.

Mogući uzrok: vazduh u kočionim crevima, greška u kočionom mehanizmu.

• Pedala kočnice izrazito podrhtava pri kočenju.

Mogući uzrok: porozno crevo hidraulike

• Pri kočenju upravljač podrhtava.

Mogući uzrok: krivi kočioni diskovi

Kako proveriti kočionu tečnost

Provera kojom će se utvrditi tačka ključanja koćione tečnosti traje pet minuta. To je pet minuta za bezbednost. Jednostavno, određena količina tečnosti je izvađena iz posude i pregledana na posebnom uređaju.

Još brže može se utvrditi pomoću lampice na vrhu posude (ako postoji) zeleno znači da je sve u redu, a crveno da je došlo vreme za zamenu tečnosti.

Zamena kočione tečnosti:

Priprema: Na posudu sa kočionom tečnošću postavlja se crevo za istakanje

Istakanje: Nova kočiona tečnost je već počela da kruži sistemom, a stara se istače u posudu

Provera: Na posudi za kočionu tečnost postoje obeležja, napunite je do oznake maksimum.

Izvor: Autobild/Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)