Datum:

28.04.2014. 10:35

Autor:

totalcar.rs

Oznake:


Statistika:

0 komentara 3456 pregleda

Automobil se pokvario, a napolju pada mrak… Ovde ste najveća opasnost upravo vi, ukoliko vas drugi vozači ne vide. Spas: žuta rotacija, reflektujući prsluk i sigurnosni trougao.

Morate računati na to da kada izlazite iz automobila na putu a pogotovo noću, jednostavno morate da obučete reflektujući prsluk! To je jedini način da vas drugi vozači vide. Znate i sami kako se lako iznervirate kada vidite pešaka da noću pretrčava ulicu ili hoda uz kolovoz van naselja. Uvek ga primetite u poslednjem trenutku. Tako bi onda trebalo da računate na to da ste i vi noću nevidljivi za druge vozače, pa ovde fluorescentni prsluk može da učini zaista mnogo.

Takođe, nisu retki slučajevi da, kada se dogodi saobraćajna nesreća na putu, ljudi koji su želeli da pomognu nastradaju. Ako želite da pomognete uvek morate prvo osigurati sebe, pa tek onda druge. Tako je jedino ispravno, što potvrđuju i brojna stručna uputstva za pružanje pomoći kada je reč o saobraćajnoj nezgodi.

Dakle, zbog svega toga smo spremili najvažnija pravila koja će pomoći kako vozačima koji su ostali u kvaru tokom noći, tako i onima koji žele da pomognu unesrećenim ljudima na putu. Takođe, najveći deo ovog teksta posvetili smo upotrebi žute rotacije. Kada sme žuta rotacija?

Uz obavezu da vozač, u slučaju problema na putu, na sebe obuče fluorescentni prsluk, kao i da postavi sigurnosni trougao na najmanje 50 metara od vozila ukoliko je na auto-putu, odnosno 10 metara ukoliko je u gradu, postoje i druge stvari koje nisu propisane zakonom kao obavezne, ali i te kako mogu pomoći.

Aktiviranje četiri migavca ovde se podrazumeva, dok je žuto rotaciono svetlo nešto što bi najviše pomoglo jer je najuočljivije za druge vozače. Ipak, ovde se mnogi sa pravom pitaju da li je uopšte dozvoljeno da ga putnička vozila koriste. Štaviše, retko ko od vozača civila u svojoj opremi ima i ovo svetlo. Međutim, valja znati da je „civilna upotreba“ ovog svetla dozvoljena u mnogim evropskim zemljama, pa smo se stoga obratili MUP-u kako bismo saznali da li i kada ga u Srbiji vozači mogu koristiti.

Bonus savet:

Reflektujući prsluk držite u kabini automobila nadohvat ruke, a ne u prtljažniku jer u slučaju nezgode tokom noći morali biste da, potpuno neobeležni i nevidljivi za druge vozače, izlazite iz automobila i da neko vreme stojite iza vozila dok ga ne pronađete. To je izuzetno rizično! Zato je najbolje da prsluk obučete pre nego što izađete iz automobila.

Tamo nam je potvrđeno da žuto rotaciono svetlo, osim službenih vozila, mogu da koriste i civili, odnosno putnička vozila ali samo u određenim slučajevima. Naime, prema članu 111, Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, žuto trepćuće ili rotaciono svetlo može da se upotrebljava na vozilu kao upozorenje za prinudno zaustavljeno vozilo, saobraćajnu nezgodu, priredbu na putu ili drugu prepreku.

Dakle, uz službe održavanja kao i komunalne službe koje imaju obavezu da koriste žuto rotaciono svetlo i mi, „obični“ vozači možemo ih nabaviti i koristiti ali samo u situacijama koje smo naveli, a koje propisuje ZOBS. U suprotnom sledi kazna od 6.000 do 20.000 dinara.

Cene i ugradnja žute rotacije

Žuta rotaciona svetla najčešće se nabavljaju putem interneta, ali se mogu pronaći i na pijacama, otpadima i buvljacima. Cene se kreću od oko 20 evra za nove, dok su polovna nešto jeftinija. Na istim mestima mogu se kupiti i rotaciona svetla drugih boja, ali znajte da je njihova upotreba kažnjiva ukoliko niste službeno lice.

Kada je reč o ugradnji žute rotacije, ona je krajnje jednostavna jer se većina rotacionih svetala najčešće povezuje na mesto za upaljač u automobilu, a samo svetlo, budući da u postolju ima magnet, postavlja se na krov vozila.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)