Datum:

07.08.2013. 10:26

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4056 pregleda

Udruženje naftnih kompanija Srbije (UNKS) saopštilo je da će obeležavanja goriva u Srbiji, koje počinje da se sprovodi od decembra 2013. godine povećati priliv u budžet od prometa goriva i smanjiti sivo tržište. Istovremeno, ne očekuje da će troškovi obeležavanja značajno uticati na povećanje cene goriva.

“Obeležavanjem goriva država će obezbediti povećanje priliva u budžet od njegovog prometa, a energetske kompanije koje su članovi UNKS-a, imaće manje problema sa nelojalnom konkurencijom”, rekao je agenciji Beta sekretar UNKS-a Tomislav Mićović.

Ministarstvo energetike najavilo je u ponedeljak da će u decembru u Srbiji početi obavezno obeležavanje goriva posebnim supstancama koje će predstavljati svojevrsne akcizne markice, što će sprečiti prodaju goriva na crno i budžetu uštedeti, kako je procenjeno, od 50 do 100 miliona evra godišnje.

Mićović je kazao da markiranje goriva mora da prati i uvođenje čitavog sistema za bržu i efikasniju kontrolu prometa i kvaliteta motornih goriva.

“Veoma je važno da nakon 1. decembra, kada će svo gorivo koje se bude prodavalo na tržištu Srbije nositi u sebi svojevrsnu akciznu markicu u vidu rastvorenog markera, zaista započne i rigorozna kontrola benzinskih stanica na čitavoj teritoriji Srbije”, rekao je Mićović.

Korisnike usluga ipak najviše brine da li će se zbog markiranja povećati cene goriva.

Prema rečima Mićovića, dok izabrana kompanija zadužena za obeležavanje, isporuku opreme i obuku ne bude objavila cenovnik svojih usluga, teško je precizno odgovoriti koliko će to uticati na povećanje troškova naftnih kompanija, odnosno posredno i na cenu goriva.

“Ne očekujemo da će sami troškovi markiranja značajno uticati na povećanje cene goriva”, kazao je on i istakao da UNKS zato insistira da se poslovanje maksimalno rastereti brojnih nepotrebnih nameta.

Mićović je podsetio da je sistem kontrole kvaliteta i potrošnje goriva u Srbiji do sada loše funkcionisao.

“U više navrata vozači, koji su točili gorivo u Srbiji, morali su da plate prilično visoke kazne nakon ulaska u Hrvatsku, Sloveniju i Makedoniju, jer su im inspekcije tih zemalja pronašle tragove lož ulja u rezervoarima vozila”, rekao je on.

Dodao je da istovremeno u Srbiji, u kojoj je nenamenski kao motorno gorivo potrošeno oko 180.000 tona lož ulja, gotovo da nije bilo sankcionisanih ni distributera ni korisnika.

Markiranje goriva je nano tehnologija, koji podrazumeva ubacivanja posebnih hemijskih elemenata u gorivo koji ne utiču na njegov kvalitet, ali dokazuju da je to gorivo iz legalnog prometa.

Obeležavanje bi trebalo da spreči i šverc derivata, posebno preko Dunava, ali i mešanje sa nekvalitetnim gorivima. U praksi, najčešće se evrodizel meša sa lož uljem koje je znatno jeftinije.

Na međunarodnom tenderu za obeležavanje goriva u Srbiji, koji je završen u ponedeljak 5. avgusta, od 10 zainteresovanih kompanija, dve su konkurisale, a ispravnu dokumentaciju je dostavila samo multinacionalna kompanija SGS, čije je sedište u Ženevi.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)