Datum:

10.03.2011. 19:20

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

1 komentara 13402 pregleda

Slovenačkom superautu biće potrebno 2,9 sekundi od 0 do 100 km/h, a srpskom 2,3 sekunde.

Vest koju smo objavili o slovenačkom konceptu superautomobila odmah je dobila odgovor o još bržem konceptu iz Srbije. Njegovo ime je Zoragy E+ i zasniva se na platformi Honde NSX.

U pitanju je koncept koji ispod karoserije napravljene od kompozitnih materijala krije električni i benzinski V6 motor, iz pomenute Honde, koji proizvodi oko 295 KS.

I to nije jedini koncept koji će izaći iz srpskog Zoragy studija. Najnoviji prototip pravi se na osnovi BMW-a 850 i kombinuje elektromotor sa benzinskim V12 motorom. Njegov izgled i dalje se čuva u tajnosti.

Iza ovih koncepata stoje dva čoveka – Zoran Radivojević, diplomirani građevinski inženjer, i Ivan Obradović, diplomirani inženjer za industrijski dizajn.

Zoran kaže da je 80 odsto posla na najnovijem modelu urađeno, ali fali još 120.000 evra da bi bio završen. Zato poziva sve kompanije koje su zainteresovane za ulaganje u jedan ovakav projekat da se jave, kako bi srpski superautomobil što pre ugledao svetlost dana.

Zanimljivo, i Slovencima je za finiširanje Shaytona i planiranu proizvodnju od 20 primeraka godišnje potrebna finansijska potpora.

Zoragy studio neformalno postoji još od 1982. godine. Pedesetogodišnji Zoran iz Ljiga, trenutno zaposlen u Vodovodu u Lazarevcu, još kao student zanimao se za izgradnju prototipova. Kao što kaže, tada mu je za taj posao bila potrebna samo ljubav i studentski džeparac.

Najpre je radio na Buggy karoseriji i prvi prototip stvoren je 1985. godine.

Prvi Zoragy trebalo je da srpsku premijeru doživi 1999. godine na Sajmu automobila u Beogradu. „Trebalo je da bude izložen pored Lamborghini Pregunte“, kaže Zoran. Međutim, samo što su automobili krenuli ka Sajmu, oglasila se sirena za vazdušnu opasnost.

Na Sajmu u Detroitu 2005. godine izložen je prvi Zoragy prototip, dvosed koji je za osnovu imao Toyotu MR-2 od 200 KS u turbo varijanti. Zoran i saradnici radili su ga oko dve godine. Tada Zoragy studio osvaja prvo mesto za dizajn za ručno izrađeni automobil. Iste godine, timu se priključuje Ivan Obradović, diplomirani inženjer za industrijski dizajn.

Osim nagrade u Detroitu, promociji Zoragy prototipa u SAD doprineo je i reper R. Kelly koji je za sebe naručio sivi kupe model i čak je platio avion kojim je automobil isporučen.

U spotu ovog repera pojavljuje se drugi Zoragyev model, atraktivni svetloplavi roadster pored Mercedesa, Ferrarija i Rolls-Roycea i apsolutno dominira.

Kada je spot premijerno emitovan, na američkim automobilskim forumima mesecima se provlačilo pitanje „ko proizvodi automobil iz spota poznatog r’n’b izvođača“. Rasprave su dovele i do, naizgled apsurdnog, odgovora da je Zoragy „najbrži Yugo ikada napravljen“.

Zoran kaže da je ova zabluda među Amerikancima nastala jer je za Zoragy automobile Zastava trebalo da napravi delove i da je bilo u planu da Zoragy tim uradi redizajn Yuga. Međutim, od te saradnje nije bilo ništa.

Kupe verzija za Ameriku napravljena je 2007. godine. Za osnovu je korišćen Chevrolet Camaro od 400 KS. A za srpsko tržište osnova može biti Toyota Supra od 240 i 330 KS.

Kada radi prototip za Ameriku, Zoragyu stižu materijali brodom, pa čak ima i licencu za industrijski dizajn koju je dobio od gradonačelnika Čikaga 2008. godine. Za srpske prototipove, materijali se mogu naći i na domaćem tržištu. To su uglavnom kompozitni materijali, staklo, plastika.

Ako biste želeli da naručite Zoragy automobil, bilo bi vam potrebno najmanje 35.000 evra. Jeftinija varijanta su kit verzije, dakle Zoragy karoserije koje koštaju od 5.000 do 7.000 evra.

Više o slovenačkom superautomobilu možete pročitati ovde.

Autori: Martina Anđelković i Nemanja Pantelić, izvor: B92

1 komentar
  1. Vladimir Loncarevic

    Komentara nemam al me svaki vas ovakav objavljeni clanak zainteresuje i moram odmah da ga pregledam

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)