Datum:

29.05.2014. 10:40

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3139 pregleda

Stručnjaci nemačkog giganta „Mercedesa“ zadovoljni su, krajem prošle nedelje, napustili pogone zemunskog „Ikarbusa“ posle treće, završne kontrole novog autobusa koji je nedavno predstavljen javnosti na Beogradskom sajmu.

To znači da će zajednički proizvod naše i štutgartske fabrike uskoro moći da se isporuči i prvim kupcima, potvrdio je „Novostima“ generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

– Narednih dana očekujemo potpisivanje jednog značajnijeg ugovora sa domaćom kompanijom, ali vam još ne mogu saopštiti detalje – kaže Vićentić.

Prvi čovek zemunske fabrike kaže i da je interesovanje iz inostranstva veliko jer autobus koji na sebi ima amblem „Mercedesa“ a košta oko 135.000 evra jednostavno nema konkurenciju u svojoj kategoriji.

– Kupci iz Hrvatske i Rumunije su imali dodatni zahtev da se u novi autobus ugrađuje motor sa „euro 6“ normom, koja će tek od naredne godine biti obavezna u zemljama EU, što je sasvim razumljivo – objašnjava direktor „Ikarbusa“.

– Uspeli smo da i taj „problem“ rešimo, pa ćemo krajem godine krenuti u realizaciju ovog posla.

Koliko će autobusa biti poručeno iz Hrvatske i Rumunije, zasad direktor Aleksandar Vićentić nije želeo da otkrije, ali je jasno da će, ukoliko „Ikarbus“ uspe da ispoštuje rokove isporuke, stizati nove „profakture“.

Formiranje nove vlasti u Beogradu, kao i nedavne poplave uticale su na prolongiranje pregovora „Ikarbusa“ sa čelnicima glavnog grada i GSP oko izmene propisa po kojima se gradski saobraćaj može obavljati samo sa niskopodnim autobusima, što odmah automatski eliminiše novo zemunsko vozilo koje je samo do drugih vrata niskopodno.

U „Ikarbusu“ očekuju da se i ovi pregovori vrlo brzo okončaju, i to pozitivno po njih, što bi značilo i početak veće serijske proizvodnje i upošljavanje svih dosadašnjih 280 radnika ali i 150 novih.

Posle uspešnih pregovora tokom 2013. između „Mercedesa“ i „Ikarbusa“ o povratku Nemaca u ovu fabriku posle 17 godina, prva šasija je isporučena u Zemun 13. januara ove godine.

Radeći u tri smene, u „Ikarbusu“ su uspeli da 13. marta, uz prisustvo Aleksandra Vučića, tada prvog potpredsednika Vlade Srbije, i nemačkog ambasadora Hajnca Vilhelma svečano predstave vozilo javnosti. Autobus „IK 112 LE“ je, kaže tehnički direktor „Ikarbusa“ Petar Baltić „lou entri solo“ gradski autobus, kombinacija niskopodnog i srednjopodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta.

Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.

JAK iz Kragujevca

Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji fabrike „Zastava kamioni“ i kineske kompanije JAK trebalo bi da bude potpisan sredinom narednog meseca u Kini, a prva teretna vozila bi trebalo da siđu sa traka u oktobru. Potpisivanju ugovora prethodiće odlazak grupe stručnjaka i radnika „Zastave kamiona“ u sedište JAK, u gradu Anši, gde će se obučavati za sklapanje i proizvodnju kineskih teretnih vozila. U prvoj fazi, u fabrici „Zastava kamioni“ sklapaće se jedan od lakih JAK kamiona, najverovatnije N75. U drugoj fazi će se povećavati učešće „Zastave“ i potencijalnih domaćih dobavljača u sklapanju kineskih vozila, dok je u trećoj predviđeno formiranje zajedničke kompanije, sa sedištem u Kragujevcu.

FAP danas dogovara saradnju sa Fincima

Detalji sporazuma finske fabrike „Sisu“ i pribojskog FAP o budućoj poslovno-tehničkoj saradnji trebalo bi da budu poznati danas, potvrđeno je „Novostima“, nezvanično, iz probojske fabrike.

Pregovori sa finskim proizvođačem kamiona traju više meseci, a nedavno su obavljeni i razgovori u Vladi Srbije. Finci su, kako „Novosti“ saznaju, želeli da preuzmu fabriku, ali bez nagomilanih dugova. Kakav je dogovor postignut, kažu u Priboju, biće saopšteno danas. Prema ranijim nagoveštajima, finska kompanija bi u nekadašnjem pribojskom gigantu i proizvodila neko od svojih specijalizovanih vozila tipa „polar“, koje ima široku primenu u najekstremnijim uslovima i koja predstavlja veliki izvozni adut ovog preduzeća. To vozilo je našlo primenu i u nekoliko armija u Evropi, i smatra se jednim od najboljih u svojoj kategoriji. Pribojska fabrika je nekada u svom proizvodnom programu imala i kamione namenjene vojsci, a i dugogodišnju sadradnju sa „Mercedes-Bencom“ na čijoj platformi finski „Sisu“ pravi svoje kamione.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)