Datum:

02.03.2014. 23:22

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 4236 pregleda

Prvi autobus sa znakom „Mercedesa“ i „Ikarbusa“ na haubi šepuriće se na predstojećem „BG kar šouu“, koji počinje 14. marta na Beogradskom sajmu!

U subotu je ekipa „Novosti“ ekskluzivno prisustvovala „prvoj vožnji“ ovog autobusa po krugu fabrike, koji je posle završetka farbanja prevezen na poslednji, finalni punkt gde će biti ugrađena stakla i sedišta.

– Od kada je 13. januara ove godine stigla šasija, radimo danonoćno i uspeli smo da u željenom roku sve uradimo – ponosan je na svoje radnike i saradnike generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

Ovaj autobus, kaže za „Novosti“ prvi čovek zemunske fabrike u restrukturiranju, sa većinskim kapitalom države, plod je poslovno-tehničke saradnje „Ikarbusa“ i „Mercedesa“.

1

– „Mercedes“ ulaže tehnologiju i znanje, školovaće nam kadrove u svom nastavnom centru, kontrolisaće kvalitet izrade, ali i ukupno poslovanje fabrike – kaže Vićentić koji najavljuje potpisivanje ugovora sa „Mercedesom“ sredinom meseca. – A za dobar projekat uvek se nađe novac.

Od tog ugovora se očekuje da „Ikarbus“ postane jedan od dvadeset „bodibildera“ nemačkog giganta i da tako stekne pravo da na haubu svojih proizvoda stavi „Mercedesov“ znak.

Čuvena „srebrna zvezda“ blistaće na novom autobusu koji je prefarban u sivometalik boju, sa crnim aplikacijama.

– Na prednjoj maski i volanu, biće znak „Mercedesa“ jer su posle sve tri dosadašnje kontrole, koje su izvršili Nemci, bili veoma zadovoljni – kaže tehnički direktor „Ikarbusa“ Petar Baltić.

Samohodna šasija „Mercedesa“ proizvodi se u Španiji u fabrici „Evrobus“ u Samanu, pored Bilbaoa. Na njoj su montirani motor, menjač i točkovi. Šasija koja je isporučena bila je duga 7,3 metra ali su je, za naše potrebe, prepravili majstori „Ikarbusa“ na željenih 12 metara, kolika je i dužina autobusa. Autobus je do srednjih vrata niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen u skladu sa najsavremenijim trendovima za ovakvu vrstu autobusa. Na prednjim vratima je platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Kompletna nadogradnja je osmišljena u „Ikarbusu“, a tačno 60 firmi iz Srbije radi na proizvodnji delova od plasitike, stakla (Pančevo) do displeja za pokazivače pravca, klima-uređaj…

2

– Cilj je da što više delova bude proizvedeno u Srbiji. Za prvi primerak sedišta smo morali da uvezemo iz Poljske, ali smo „spojili“ Poljake i jednu našu fabriku iz Priboja, pa se nadamo da će ubuduće sedišta biti proizvođena u Srbiji – kaže Baltić. Zasada uvozimo vrata, ali će i tu proizvodnju, verujemo, osvojiti kod nas u „Prvoj petoletki“.

Sve što je ugrađeno u ovaj autobus je vrhunskog kvaliteta. Počevši od klima-uređaja (domaći proizvođač), do sistema video-nadzora (četiri kamere). Sve je rađeno od nerđajućih čelika, prohroma, aluminijuma.

Cena ovakvog autobusa, koji je prevashodno namenjen prigradskim linijama, iznosi između 130.000 i 140.000 evra. To je mnogo jeftinije od konkurencije, a po kvalitetu će malo koji proizvođač u svetu prednjačiti. Zato se očekuje da će, pored naših gradova, ovaj autobus tražiti i kupci van granica Srbije.

To je velika šansa za „Ikarbus“ koji trenutno zapošljava 280 radnika i koji je spreman da dnevno proizvede po jedan ovakav autobus.

Dogovoreno je, već, sa nemačkim partnerom, da se u „Ikarubus“ krene u proizvodnju još 6-7 vrsta vozila iz „Mercedesovog“ programa, od „sprintera“, „zglobnih“ pa sve do visokoturističkih autobusa.

Pravljen da traje dugo

Ovaj autobus, tvrde u „Mercedesu“, napravljen je da dugo traje i da ima niske troškove eksploatacije.

3

Tako za motor Nemci tvrde da bi u uslovima rada u Beogradu i sa nivoom održavanja kakav je u GSP „Beograd“, motor bez problema trebalo da prevali neverovatnih 1.800.000 kilometara.

S obzirom na to da su i ostali materijali izuzetno dugovečni (ugrađuju se na primer feritne cevi – jedna vrsta prohroma) i otporni na koroziju, jasno je da će radni vek „IK 112 LE“ biti veoma dug.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)