Datum:

09.10.2015. 16:14

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2634 pregleda

Kada je legendarni Citroen DS predstavljen na sajmu automobila u Parizu 1955, publika je bila toliko oduševljena novim modelom da je za samo 15 minuta proizvođač primio preko 700 narudžbina. Na kraju prvog dana pariskog auto-salona broj kupaca već je iznosio 12.000!

Zašto je jedan automobil izazvao takvu reakciju? Jedinstven izgled spoljašnjosti, o kome je suvišno trošiti reči, i danas, 60 godina kasnije deluje zadivljujuće.

Dizajn, kojim su želeli da se približe idealnom aerodinamičnom obliku vodene kapi, potpisali su Flaminio Bertoni i francuski aeronautički inženjer, Andre Lefevre.

Ipak, za ljubitelje tehnike, dizajn “Ajkule” je u drugom planu s obzirom na mnoga genijalna inženjerska rešenja koja su primenjena na ovom modelu.

Među njima se ističe hidropneumatski sistem oslanjanja koji omogućava neverovatnu udobnost u vožnji.

Po potrebi, auto je mogao da se do prvog servisa preveze i na tri točka, što je demonstrirano i na reklamnom filmu:

Osim toga, Citroen DS bio je prvi model na svetu iz masovne proizvodnje sa ugrađenim disk kočnicama.

“Ajkula” je takođe prvi automobil koji je imao projektovane udarne zone gužvanja u slučaju udesa, kao i motor koji je dizajniran tako da, radi zaštite putnika, sklizne ispod karoserije prilikom sudara.

Citroen DS dobio je 1967. i prve adaptivne farove koji su se pomerali u smeru u kome su zaokrenuti prednji točkovi automobila.

Inače, model koji je debitovao 1955. godine (DS 19) bio je pogonjen 1.9 litarskim benzinskim motorom sa 75 ks, što prema današnjim standardima izgleda nedovoljno za jednu top limuzinu.

Kasnije verzije imale su snažnije, unapređene pogonske sisteme.

Citroen DS ostaće poznat u istoriji i po tome što je 1962. godine tadašnji predsednik Francuske, Šarl De Gol, preživeo atentat vozeći se u ovom automobilu.

Tokom 20 godina postojanja “Ajkule”, proizvedeno je skoro milion i po primeraka.

Iako je otišao u istoriju 1975, kada ga je zamenio Citroen CX, DS je do današnjeg dana, uz model CV2 – “Spaček”, ostao najprepoznatljiviji model u istoriji francuskog proizvođača i jedan od najlepših automobila na svetu.

1
2

3

4

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)