Datum:

29.03.2016. 22:31

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Na današnji dan, pre tačno 25 godina, Folksvagen i Škoda su potpisali sporazum o partnerstvu koji je najavio prelazak češkog brenda u ruke najvećeg evropskog proizvođača. Brak iz ljubavi ili koristi, omogućio je Škodi pristup modernim VW tehnologijama i praktično neograničenim sredstvima.

Posle zaključenja sporazuma, koji je na snagu stupio 16. aprila 1991. godine, Folksvagen je odmah počeo da modernizuje fabriku u Mladoj Boleslavi što je uticalo na poboljšanje kvaliteta čeških automobila. Škoda je u tom periodu u ponudi imala samo jedan model „favorit“ (kao hečbek i karavan). Iako je dizajn potpisao Bertone, „favorit“ je izgledao veoma nespretno i sa tehničke tačke gledišta zaostajao je svetlosnu godinu za modelima koji su se proizvodili u zapadnom delu Evrope.

Prvi automobil koji je profitirao od VW tehnologije bila je „škoda felicija“ (od 1994. do 2001. godine), da bi pravi bum naevropskom tržištu napravili „oktavija“ (od 1996.) i „fabija“ (od 1999.). Folksvagen je omogućio Škodi da proširi svoju ponudu tako da su Česi u 2014. godini, prvi put u istoriji, prodali više od milion automobila za 12 meseci. Zanimljivo je da je trećina tih automobila završila na kineskom tržištu.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)