Datum:

19.12.2010. 10:25

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4537 pregleda

Automobili, izloženi na prvoj smotri električnih vozila u “Sava centru”, koštaju između 20.000 i 30.000 evra, ali čini se da će vozači u Srbiji, uprkos većoj ekološkoj prihvatljivosti, ipak sačekati pre nego što počnu naveliko da ih voze domaćim saobraćajnicama.

Pravi električni automobili na gradskim ulicama predstavljaju svojevrsnu atrakciju, ali i rizik po gužve u saobraćaju, pošto većina elektromobila zbog kapaciteta akumulatora ne može da postigne brzinu veću od 40 kilometara na sat. 

Snažniji litijum – jonski akumulatori, za brzinu od 140 kilometara na sat, ne mogu se naći u Srbiji, a uvoz je izuzetno skup. To praktično znači i da elektromobila, nalik uobičajenim četvorotočkašima, nema u prodaji kod nas, kažu organizatori naučnog skupa o električnim vozilima u “Sava centru”. Na skupu koji se završava 16. decembra izloženo je i nekoliko vozila na struju, a svakako najatraktivniji su Hondini hibridni automobili. 

– Hibridni automobili istovremeno koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor i ne koštaju ispod 20.000 evra. Uz pomoć motora na struju proizvode znatno manju količinu ugljen-dioksida, pa država subvencioniše svaku njegovu kupovinu sa 100.000 dinara. To za kupce verovatno nije veliki podstrek, ali u slučaju kupovine Toyote to može značiti i benzin za celu godinu. Vlasnici hibridnih vozila imaju i povlastice pri parkiranju – priča Dragoljub Antić, član Petrovske akademije nauka i jedan od organizatora skupa. 

Ali i u hibridnim vozilima pri brzini većoj od 50 kilometara elektromotor prestaje da radi. 

Električni motocikli koštaju od 2.000 do 3.000, a bicikli od 700 do 1.000 evra. Prototip Peugeotovog dvotočkaša izazvao je veliku pažnju posetilaca. 

– Tek treba da izađemo na srpsko tržište sa ovim motociklom. Ima 50 kubika, može da ide 45 kilometara na sat i ukupno šest sati bez prestanka. Puni se pet sati, ali ima i dopunski agregat – kažu na štandu. Ovaj dvotočkaš će, kako kažu, biti bar dvaput skuplji od motocikla na fosilno gorivo. 

Vlasnici elektromotocikala na ulici, ipak, ne mogu nigde da “napune” vozilo strujom ako mu se baterija isprazni, jer trenutno nema nijednog punkta za električnu energiju. 

– Elektrobicikli mogu da dostignu 50 kilometara na sat. Baterija traje do 80 kilometara, a puni se dva sata i na nekim biciklima se može skinuti. Ako se baterija istroši, vozač može da nastavi da vozi okretanjem pedala. Jedina poteškoća je što je ovaj bicikl zbog opreme teži 10 kilograma od običnog – ističu u kompaniji “Vinsol”. 

Predstavljen je i vodonik generator, uređaj koji elektrolizom vode pospešuje snagu motora sa unutrašnjim sagorevanjem i smanjuje emisiju štetnih gasova.
– Uz pomoć vodonik generatora štedi se više od 30 odsto goriva u motoru – priča izlagač Vladimir Žižić. Cena im je od 700 i 1.800 evra.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)