Datum:

10.11.2011. 22:14

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 7591 pregleda

Relativno topli dani bez padavina pred nastupajuću zimu najviše pogoduju vozačima motocikala pa verovatno većina vlasnika dvotočkaša još ne planira svom ljubimcu višemesečno odsustvo sa kolovoza.

Naravno, postoje i “zaljubljenici” koji motocikle “teraju” i na minusu i po kiši, čak i snegu pa nije zgoreg upozoriti ih još jednom na opreznost u vožnji u uslovima kasne jeseni.

Kao i kod svakog vozila i prilikom vožnje motocikala vozač mora obratiti pažnju pre svega na stanje kolovoza. Međutim, opasnost ne vreba samo na mokrom putu.

– Prilikom nižih temperatura stepen prijanjanja guma za tlo je umnogome drugačiji u odnosu na toplije vreme pa je, primera radi, potrebno znatno duže kočiti da bi se motocikl u potpunosti zaustavio. Naravno, vožnja motocikala je najopasnija prilikom padavina pogotovo kada kiša padne posle dužeg sušnog vremena pa se voda pomeša sa prašinom i čini kolovoz još klizavijim – upozoravaju u Komitetu za bezbednost saobraćaja.

Čak i da se susrećemo sa miholjskim letom motociklisti bi morali u ovo doba godine da budu oprezniji nego inače. 

– Treba imati u vidu da većina drugih učesnika u saobraćaju kako se bliži zima sve manje očekuje motociklistu na putu. Pošto i mrak sve brže pada, vozač dvotočkaša mora nositi opremu jarkih boja i voziti sredinom trake – kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. 

Kako bi vožnja po hladnom vremenu bila što ugodnija i pre svega bezbedna motociklisti moraju nositi kompletnu zaštitnu opremu. 

– To znači da ne treba sedati na motor ukoliko prethodno niste obukli zaštitnu jaknu, pantalone, čizme, rukavice i kacigu. Posebno se to odnosi na zaštitne pantalone pošto je statistika pokazala da motociklisti najčešće imaju povrede nogu prilikom nezgoda – objašnjavaju u ovom Komitetu. 

Bez obzira na vremenske uslove, najveća opasnost vozačima motocikala preti na raskrsnicama i to od njihovih kolega za volanom automobila. U Komitetu za bezbednost saobraćaja sproveli su istraživanja koja su pokazala da se stavovi ove dve kategorije vozača u potpunosti razlikuju kad je reč o njihovoj sigurnosti na ulicama.

– Motociklisti i vozači automobila imaju suprostavljena mišljenja i u pogledu brzine vožnje i nivoa dozvoljenog alkohola u krvi, a najstrašnije je to što jedni druge označavaju kao glavnu opasnost na putu. Od 2000. godine konstantno raste broj motocikala na ulici, a da najčešće saobraćajne nesreće na ulici nastaju sudarom dvotočkaša i automobila – ističu u Komitetu.

Mnogi vozači dvotočkaša ne žele da izazivaju sudbinu pa već sa prvim hladnim vremenom odlažu svog ljubimca u garažu. Zimska pauza podrazumeva i određenu pripremu vozila za proleće. 

– Potrebno je proveriti stanje pneumatika i dopumpati ih ukoliko je potrebno, zatim podmazati lanac i gorivo sipati makar do polovine rezervoara – ističu u servisu “Beoauto”.

Saveti za motocikliste

– koristite adekvatnu zaštitnu opremu („full face“ kacigu, jaknu, pantalone, čizme, rukavice)
– budite uočljivi u saobraćaju, trudite se da vozite sredinom trake
– poštujte ograničenje brzine, naročito u zoni raskrsnica
– nemojte se provlačiti između kolone vozila
– oprez zbog lošeg kolovoza u ovom periodu
– ako vas vozač automobila ne primeti, ne oklevajte da upotrebite sirenu
– trudite se da vozite sredinom trake gde ste najuočljiviji

Autor: Marko Tašković, Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)