Datum:

31.08.2016. 19:26

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Živimo u 21. veku i istina je da nam više nije potreban 61 metar da zaustavimo vozilo koje se kreće brzinom od 100 km/h. To, dakle, znači da vozači voze brže nego ikad, bez problema sa kočenjem u slučaju neposredne opasnosti.

Ali, zašto onda putevi nisu bezbednji? Neprilagođena brzina je, svakako, jedan od glavnih faktora nebezbednosti, ali usporavanje i menjanje traka može biti čak opasnije, kako pokazuju neka istraživanja. Stručnjaci kažu da su ove dve stvari jači prediktori saobraćajnih nesreća nego sama brzina.

Primera radi, ukoliko se automobil kreće za 8 km/h sporije od prosečne brzine na putu, ono ima veću šansu da izazove sudar, nego ono koje se kreće za 8 km/h brže. Zato u nekim zemljama postoje zakoni koji brane upotrebu leve trake. Neke zemlje u SAD savetuju da se držite desne strane ako se krećete sporije od okolnog saobraćaja, a neke su još striktnije, te kažu da se leva traka koristi isključivo za skretanje ili obilaženje.

Neki vozači smatraju da, dok god se pridržavaju ograničenja brzine, ne moraju da se pomere sa puta, ali od nedavno su saobraćajni policajci počeli da izdaju kazne ljudima koji se kreću sporije od vozila u levoj traci.

Tako, na nemačkom Autobanu, vozači koriste desnu traku tokom najvećeg dela svoje vožnje, dok se leva koristi za obilaženje ili bržu vožnju od ostalih vozila. Uprkos delovima autoputa koji nemaju ograničenje brzine, stope saobraćajnih nesreća tu su iznenađujuće niske.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)