Datum:

08.01.2012. 17:23

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

2 komentara 7349 pregleda

Od 2004. godine asfaltirano je 11 kilometara puta koji Kragujevac treba da poveže sa Koridorom 10. Iako je veoma važna za funkcionisanje fabrike FIAT Automobili Srbija (FAS), ali i za celokupnu srpsku privredu i ekonomiju, završetak ove saobraćajnice kasni.

Radovi su kasnili zbog nedostatka novca, čestih izmena u projektnoj dokumentaciji, ali i neefikasnosti u sprovođenju eksproprijacije zemljišta.

„Završetak radova na magistralnom pravcu ka Koridoru 10 predviđen je za kraj 2012, a sve interne saobraćajnice koje spajaju kooperante sa matičnom fabrikom treba da budu završene do kraja marta 2012. godine“ , rekao je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.

Dodatni problem predstavlja kašnjenje u izgradnji južne i severne obilaznice, koje su zamišljene s ciljem da se tranzitni saobraćaj izmesti iz centra grada.

Rok za završetak ovih saobraćajnica je kraj 2014, a one, praktično, nisu odmakle od početnih tačaka.

Južna obilaznica, dugačka oko devet kilometara, treba da prođe kroz tunel ispod Metinog brda što je, kako se ispostavilo, prevelik zalogaj – ne samo u građevinskom smislu, budući da je cela investicija procenjena na oko 35 miliona evra.

Takođe, ne zna se ni nova maršruta kroz Grošnicu, gde se grade četiri fabrike FIAT-ovih kooperanata, koje su “presekle” još pre nekoliko godina zamišljenu trasu južne obilaznice.

Kako je ukupna dužina ovog puta oko 25 kilometara, radovi bi, ako se nastavi dosadašnjim tempom, mogli da budu okončani tek 2020.

„FIAT-ovi koridori” kroz i oko Kragujevca nisu samo obaveza države koju je ona preuzela na sebe sklapajući sporazum sa italijanskim gigantom, već i preduslov za realizaciju značajnih izvoznih poslova koji Srbiji treba da donesu prihod od oko dve milijarde evra.

Bez novih puteva teško je zamisliti plasman automobila i rezervnih delova na strana tržišta, dok bi Kragujevac u bliskoj budućnosti mogao da se suoči sa potpunom blokadom saobraćaja.

Ukoliko će se, u trenutku kada FAS dostigne planirani obim proizvodnje od 250.000 vozila na godišnjem nivou, gradom svakog dana kretati 460 šlepera, onda je postojanje koridora od presudne važnosti za normalno funkcionisanje saobraćaja.

Vremena, međutim, ima sve manje, budući da FIAT već sredinom 2012. u Kragujevcu pokreće serijsku proizvodnju svog novog modela L Zero.

Izvor: B92

2 komentara
  1. Jovan Mitrovic

    Pa.. ako za Beograd moze da se nadje 400 miliona za prilicno beznacajni most (po misljenju struke most je lep, preskup i beskoristan) onda ovih 35 miliona nije nista.
    Molim opstinsku vlast da taj iznos izuzme od prenosenja u drzavni budzet.
    Za toliko treba uskratiti prenos PDV-a u srpski budzet i napraviti ovaj tunel da grad ne bi bukvalno umro od saobracaja.

  2. LANCIA

    Treba zahvaliti Mrkonjiću i njegovim lažima…..

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)