Datum:

30.04.2014. 22:35

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 4231 pregleda

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Rodoljub Šabić, saopštio je da policija ugrožava bezbednost saobraćaja kada snima kamerom vozila u pokretu. Snimanje je nebezbedno jer policijsko vozilo zbog nemogućnosti zumiranja kamere mora da se tokom vožnje približi automobilu koji snima na samo 3-5 metara.

Kamere koje beleže vozila u pokretu snimaju na udaljenosti od tri do pet metara, a to, i po oceni same MUP-ove prezentacije, predstavlja direktno ugrožavanje bezbednosti saobraćaja. Zbog toga je izrečena zabrana koja će trajati dok se ceo postupak ne uskladi sa Ustavom i zakonom.

Rodoljub Šabić je naložio MUP-u da prestane sa kontrolom građana, ali i policijskih službenika, putem kamera ugrađenih u patrolna kola i uređaja za audio snimanje instaliranih na opremi i uniformi službenika saobraćajne policije.

Snimanje učesnika saobraćaja uvedeno je zbog suzbijanja korupcije, policijske torture, ali i obezbeđivanja relevantnih dokaza za učinjene prekršaje. Šabić je saopštio da se može razgovarati o tome da li bi uspostavljanje takvog nadzora sa stanovišta suzbijanja korupcije ili torture moglo biti dobro i legitimno, ali se to nikako ne može realizovati na neustavan i nezakonit način.

U saopštenju Šabić je posebno apostrofirao problem ugrožavanja bezbednosti od strane saobraćajne policije. U relevantnom aktu Uprave saobraćajne policije, pod nazivom “Objašnjenje o policijskoj kontroli upotrebom audio i video nadzora u vozilima saobraćajne policije”, piše da se vozilo opremljeno ovim nadzorom koristi za snimanje intervencije policijskih službenika u pokretu, kretanjem iza kontrolisanog vozila na udaljenosti od tri do pet metara.

Takozvani AVI nadzor koristi i za snimanje intervencija policijskih službenika u stacionarnoj kontroli saobraćaja, takođe sa udaljenosti od 3-5 m zbog nemogućnosti zumiranja na većim odstojanjima i gubitka oštrine snimka.

“Ne treba biti nikakav stručnjak za saobraćaj da bi se znalo da upravo poštovanje ovog ‘naloga’ (tri do pet metara) predstavlja direktno ugrožavanje bezbednosti saobraćaja. Ilustracije radi, i na samoj internet prezentaciji MUP-a, Uprave saobraćajne policije, u delu menija ‘Preventiva’, nalazi se tabela, u kojoj se između ostalog navodi da zaustavni put već pri brzini od 50 kilometara na čas iznosi 29 metara po suvom, a 45 metara po mokrom kolovozu”, kaže Šabić.

“Tu između ostalog piše da je nepoštovanje bezbednog odstojanja između vozila, jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća”, rekao je on.
Poverenik je postavio pitanje zašto je i po kom osnovu “u svrhu bezbednosti saobraćaja” potrošeno 1,5 miliona evra za nabavku opreme koja s tim zapravo nema nikakve veze.

Ceo slučaj je otkriven zahvaljujući Sindikatu srpske policije, odnosno saobraćajnom policajcu Vladimiru Džigurskom. On je zatražio od poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti da sprovede nadzor nad radom Ministarstva unutrašnjih poslova u delu koji se odnosi na primenu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, to jest audio video snimanju učesnika u saobraćaju.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)