Datum:

02.03.2017. 10:38

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Za premijeru svojih novih modela pogonjenih isključivo na struju – “smarta for tu” i “smarta for for”, nemački gigant “Dajmler” izabrao je francuski grad Tuluz, a među specijalizovanim novinarskim ekipama koje su imale priliku da se prve upoznaju sa ovim vozilima bila je i ekipa “Novosti”.

Novi “smart elektrik” za dve i četiri osobe vrlo malo je izmenjen što se dizajna tiče u odnosu na postojeće modele s “konvencionalnim” motorom. Te promene su više “kozmetičke prirode”, ali je zato sve ostalo što se tiče pogona, prenosa i vešanja sasvim drugačije i pruža izuzetan osećaj u toku vožnje.

“Srce” ovih vozila su elektromotor i baterije. Pogonska jedinica je elektromotor snage 60 kilovat-časova, što odgovara ekvivalentu od 81 konjske snage, uz sjajni obrtni moment od 160 Nm. Sistem litujum-jonskih baterija ima kapacitet od 17,6 kilovat-časova.

Performanse ovog automobila, koji je, pre svega, namenjen korišćenju u gradu, više su nego zadovoljavajuće. Maksimalna brzina je 130 kilometara na čas, a ubrzanje od 0 do 100 km na čas postiže se za 11,5 sekundi.

Ono što je veoma bitno u ovom trenutku automobilske istorije, kada električni automobili osvajaju drumove, jesu autonomija vozila i brzina punjenja.

U “Dajmleru” smatraju da su zadovoljili oba “kriterijuma”. Tako je autonomija “smarta za dvoje” 160, a “smarta za četvoro” 155 kilometara, što je idealno za gradske uslove vožnje, jer jedan Evropljanin svakodnevno po gradu prevali oko 35 kilometara). Da bi se napunile baterije od 0 do 80 odsto, potrebno je 45 minuta sa brzim punjačem, a sa običnim, kućnim četiri sata.

Na dvodnevnoj test-vožnji uskim ulicama Tuluza, ali i po auto-putu, uverili smo se da je “smart”, bez obzira na to da li se radi o vozilu za dva ili četiri putnika, prevazišao sve “dečje bolesti” električnih vozila. “Smart” na struju se vozi sa uživanjem! Podrazumeva se da je “okretan i spretan” u gradu zbog svojih dimenzija (kraća verzija je duga 2,60 m), a stabilnost na putu, ubrzanje, kočenje i upravljivost su na veoma visokom nivou.

Garancija na baterije “smarta” je osam godina ili 120.000 pređenih kilometara. Ako u tom roku njihov kapacitet opadne za 20 odsto, kupac dobija nove baterije.

Prodaja počinje u Evropi 10. marta, a u SAD tokom leta. Cena (u Nemačkoj) “smarta for tu” je 21.940 evra, a “smarta for for” 22.600 evra.

Na ovaj iznos kupcima u većini evropskih zemalja sleduju državne subvencije od 4.500 do 9.000 evra (u zavisnosti od države), kao i mnogobrojne pogodnosti, poput poreskih oklakšica, besplatnog parkiranja i ulaska u gradska jezgra.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)