Datum:

16.09.2013. 18:36

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 29104 pregleda

Na dva točka – „Novosti“ testirale skuter „jamaha iksenter“: Jednostavan, udoban i u svakom trenutku ekonomičan. Eizajn prednjeg dela je elegantan i nije previše masivan.

Maksi skuteri već godinama vladaju ulicama mnogih svetskih metropola, a sve više ih je i na našim ulicama. Međutim, šta se dešava s vozačima kojima je maksi skuter prevelik ili preskup, a klasičan skuter nedovoljno komforan i agilan?

„Jamaha“ je prošle godine u svoju ponudu uvrstila model „iksenter“ koji možemo posmatrati i kao prelazno rešenje, a koji ima snažan agregat, velike točkove, dovoljno kompaktne dimenzije, a iznad svega je jednostavan za upotrebu. Tako barem tvrdi proizvođač u svojim reklamnim materijalima, a nas je zanimalo da li su ova obećanja na mestu i da li ovaj skuter od 125 kubika bez problema mogu voziti i dame, pa smo i pripadnice nežnijeg pola pozvali kao test-vozače.

„Jamaha iksenter“ ima dvostruki cevasti ram i vodeni hladnjak neuobičajeno smešten bočno pored samog motora, što vozače previše i ne zanima, ali je to omogućilo neka praktična rešenja. Pre svega, dizajn prednjeg dela je elegantan i nije previše masivan kao kod nekih drugih modela. Drugo, možda i korisnije rešenje je potpuno ravan pod koji dozvoljava laku komunikaciju nogama čak i na štiklama, ali predstavlja i zgodan smeštaj tašne na praktičnu zakačaljku. Praktičan je i rukohvat neophodan za podizanje motora na nogare, što se obavlja veoma lako, pa čak ni naše dame test-vozači nisu imale problema s parkiranjem „iksentera“.

Info
* Motor: 4 takta, SOHC, 4 ventila, vodeno hlađenje
* Zapremina: 125 ccm
* Snaga: 9,2 k (12,5 KS) pri 7.500 o/min.
* Oslanjanje napred/pozadi: teleskopska viljuška/oscilujuće rame
* Kočnice napred/pozadi: disk 267 mm/doboš 150 mm
* Pneumatici napred/pozadi: 100/80-16/120/80-16
* Masa: 142 kg
* Zapremina rezervoara: 8 l
* Cena: 125 ccm – 2.900 evra
* 250 ccm – 3.000 evra

Ovaj skuter ima vodom hlađeni četvorotaktni agregat sa ubrizgavanjem goriva, i iznenadio nas je miran rad pri svim režimima obrtaja. Vibracije su minimalne, što je postignuto novim sistemom nosača motora, a „monokros“ sistem oslanjanja zadnjeg točka preuzet je od velikog „jamaha T maksa“. Sa 12 KS, „iksenter“ je dobro motorizovan, i mada ima veliku rezervu snage, neiskusnog vozača neće iznenaditi preterano agresivnim odzivom na gas. Pre bismo mogli reći da ova „jamaha“ to radi nežno ali odlučno. Isto važi i za kočenje. Iako je kombinacija diska i doboša, „iksenter“ je opremljen sistemom koji ujednačuje silu kočenja na prednjem i zadnjem točku.

Ipak, na neravninama na našim ulicama, koje su nekako poslovično uvek najizraženije na krivinama, pokazale su se najbolje karakteristike „jamahe iksenter“ – postavka ogibljenja i veliki točkovi. Sa svojim točkovima od 16 cola lako upija neravnine, tako da čak ni prolazak kroz krivinu kaldrmom nije izazivao kod vozača osećaj nesigurnosti. Komandu gasa ne prima previše grubo, a polazak s veoma malim brojem obrtaja olakšava provlačenje između automobila pri maloj brzini. S druge strane, čak i pri brzini od 60 km/č ima iznenađujuću rezervu snage koja ovaj skuter ubrza čak i do 90 km/č. A pri svemu tome, naše dame test-vozači, sa svakim polaskom, zaustavljanjem i parkiranjem, hvalile su lakoću kojom se sve to radi. Pohvale je dobio i veliki vetrobran, koji se nalazi na spisku dodatne opreme, a koji štiti čak i ruke, kao i pretinac za sitnice ispod upravljača. A za one kojima ove performanse nisu dovoljne, „iksenter“ se može dobiti i sa snažnijim agregatom od 150 ccm.

NaiŠli smo i na poneku manu – boks ispod sedišta je relativno mali, pa u startu treba razmišljati o nabavci boksa za koji se nosači nalaze u serijskoj opremi. Digitalna instrument-tabla s mnogo podataka, u šta je uključena čak i temperaturu vazduha, pod nekim uglovima sunca postaje teško čitljiva.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)