1476245_09385c8283502b803653ec5d2940adea_l

Datum:

02.03.2011. 13:00

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , , , ,

Statistika:

1 komentara 51502 pregleda

34 godine tradicije najboljeg kompromisa. Potomci starih predaka su sada poprimili gojaznost. Tako da jednom kategorijom više imamo hot hatch ponudu i udobnost.

Prag, 15 stepeni, tmurno vreme. Na aerodromu neki debeli čovek priča u mikrofon, koji više liči na krompir. Tema nije ništa drugo no Škodin novi autić. Škoda Fabia RS druga generacija, u Genfu je debitovao pre nekoliko meseci. Premijerno novinari su ga tek sada mogli da ga upoznaju i približe mu se.

Skoda Fabia RS

Cena: 23 000 EUR
Zapremina motora: 1390 cm3
Snaga motora: 126 kW/177 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: n/a
Dužina: n/a
Visina: n/a
Širina: n/a

Obrtni momenat: n/a
Menjač: Manuelni – 7 brzina
Maksimalna brzina: 237 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 7.3 s
Gume i felne: n/a

Potrošnja
U gradu: n/a
Na otvorenom: n/a
Kombinovano: 6.2/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci, svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar.

Drečava boja nas je više podsećalo na gomilu prosutih žutih bombona

Čovek koji priča u krompir je Evžen Krauskopf, lider eksternih komunikacija, za nekih desetak minuta je proleteo prezentacijski materjal. Za pitanja nije ostalo ni trunke vremena, odgovore je dao izložbeni primerak Fabia RS. Gledaj, stiči utisak i odgovara ti sam auto. Na parkingu je stajala gomila rezervisanih test automobila RSa, koje su jedva dočekali novinari, da sednu u njih i provozaju koji krug. Sa kolegom motorpressa iz Lővea smo izabrali kombi verziju RSa. Izabrani drečavo žuti primerak eksterijerno i enterijerno. Drečava boja nas je više podsećalo na gomilu prosutih žutih bombona. I pored toga što smo se gostili ispred švedskog stola na premijeri, ova drečava boja je u meni budila želju za slatkim – beli krov i alufelne ispolirane zelenim sjajem jabuke budili su u meni nagon za omiljenim bombonama.

U odnosu na osnovni model minimalne su izmene, ali razlike su vidljve. Zadnji trap i stop svetla, konzervativan dupli auspuh i na par mesta oznaka RS, crvena stop svetla i funkcionalni spojler na krovu. Ogledala su ostala strogo crne boje, a RS natpis na kožnom volanu i sedištima oblika školjke. Oba sedišta su podesiva napred-nazad, gore-dole. I pored nekoliko detalja sa jarkim bojama, sa ukusom je uređen enterijer i dostignut je hot hatch osećaj. Mnogo je bolje ispalo za razliku od predhodne verzije. Prethodna verzija Fabije mi je više ličila na sabijenu Oktaviju.

Detalj koji još više ističe formu su alu-felne, umetnička kolekcija „Gigaro“ dizajna daje prijatni vanjski utisak kombi verziji sa petoro vrata. Ponuda je veoma šarolika, 17 inčne cipelice ovog modela nalaze se u srebrnoj, crnoj i srebrno-crno-beloj kombinaciji. Uz neku doplatu možemo da ukrasimo i krov auta kombinacijom ovih boja.
Poenta modela je motor. Oba modela imaju 1.4 litarski TSI benzinski motor. Čisto radi reda: četvorotaktni motor, blok motora 1.390 kubika, kompresor i turbo punjač. U ovom slučaju motor proizvodi 177 KS, na domaćem tržištu se probija kroz konkurenciju ovom jačinom motora.

U odnosu na osnovni model minimalne su izmene, ali razlike su vidljve

U očima carine nisam siguran koliko će uticati na prodaju, ali je jedno sigurno: sa ovim ga sigurno neće reklamirati. Kada sam već kod reklamiranja, na par mesta samo naišli na slogan: „Automatski menjač, manualno uzbuđenje“. Moguće je naručiti Škoda Fabija RS i kombi verziju RS sa VW-ovim DSG menjačem. Ne samo, nego čak i sa tom verzijom menjača! Ono što je još novost ovog modela je, pored bezbednosnih oznaka kao što su: ESP, ABS, MSR, ASR, EDL i HBA se nalazi i kao novina XDS. Poenta XDS-a je da pri ulasku u krivinu, točak koji najviše trpi u krivini pri skretanju automatski koči tj. usporava, ako to data situacija zahteva. Tako da više opterećenja prelazi na spoljni točak. Danas već obavezni vazdušni jastuci kod vozača i suvozača kao i putnika na zadnjem sedištu sa bočnim vazdušnim jastucima i isofix tačke, su standardni i dobijaju se u osnovnim verzijama.

Automatski menjač, manualno uzbuđenje

Što se tiče zvučne izolacije: Mladá Boleslav i Filharmonijski orkestar se osrednje čuju. Ono što se unutra čuje je hrkanje jednog malog miša. Dok se spolja čuje kako kompresor i turbo odrađuju svoj posao. Ne očekujte jedan McLaren SLR WRX STI verziju, nego samo prijatniji zvuk. Pri upoznavanju sa raznim novinama, u fabričkoj verziji navigacionog sistema gosti su unosili destinacije gradića, autoputeva i krivina okruženi šumskim proplancima. Samo mi nije bilo jasno zašto smo dobili jedan itinert. Ispostavilo se, da je potrebno, odmah posle tri obeležene tačke destinacije bilo: “ne slušaj navigacioni sistem”. I pored toga što često nismo slušali naredbe GPS sistema, slatki ženski glas GPS-a nije vrištao za novim alternativnim pravcem, nego nas je pustila da radimo po svom. Jedino je bilo iritirajuće što je na autoputu više puta ponovljeno: “budite spremni…(pauza)…vozite pravo”. Doživljaj pri brzini većoj od 110 km/h je kvario zvuk vetra. Već spomenutih 177KS auto do stotke ubrzavaju za 7.3 sekunde, a kombinovana potrošnja je 6.2l na sto pređenih kilometara. Sam auto sa manjom poteškoćom se bori, obe stvari hoće od jednom da uradi. Pri nepromenjenom stiskanju gasa u istoj brzini na usponu automatski prebacuje u nižu brzinu. U jednom trenutku je spustio stepen pa se potrošnja povećala, pa je ponovo prebacio u veću brzinu.

U fabričkoj verziji navigacionog sistema gosti su unosili destinacije gradića, autoputeva i krivina okruženi šumskim proplancima

Naglašavam da je gas papučica ostala nepromenjena pri stiskanju. Sigurno zahteva učenje i navikavanje. Sedam stepeni mnogo toga nudi menjaču i tako stepuje i po mojim živcima. Ako nije bio zadovoljan sa mojim izborom stepena menjača, automatski je promenio. Smatram da ovaj menjač nije prikladan, možda u veštijim rukama zlata vredi na reliju, nije namenjen trkačkim stazama. Imali smo mogućnost da ga isprobamo na sosnavskoj stazi. Nas je finski vozač provozao par krugova. Stvarno je lako upravljati sa autom kockaste zadnjice, ali strogo prvi i poslednji put na stazi.

Vešanje je dobro i dovoljno za svakodnevnu vožnju, ali na uzanim delovima staze i u krivinama se baš nije pokazao. Više sam uživao u krivinama okruženim šumskim proplancima. Za gradsko glupiranje i ludu vožnju na serpentinama bolji je model sa manualnim menjačem. Krajnju brzinu nisam probao, po drugim časopisima je 223km/h. Dok u kombi verziji sa ponosnih 3km/h je brži odnosno 226km/h.
Po završetku na stazi, tražili smo da dobijemo jednog sa petoro vrata za povratak i dobili crvendaća sa belim krovom i njemu odgovarajućim alufelnama. Posle Mini-a, ova kombinacija nije novost i onda lepo pokazuje. Pored zadate destinacije skrenuli smo sa puta i otišli do Mladá Boleslav gde se nalazi Škodin muzej. Pošto su ga već zatvarali nismo uspeli da ga obiđemo, ali na parkingu je stajala jedana crvena verzija Fabije. Moj test auto sam postavio naspram parkiranog crvendaća i jasno se video pokazatelj RS koncepcije. Vidna razlika između RS-a sa petoro vrata i kombi verzije nema. Od prethodnih 300l gepeka, kombi je za 180l veći. U gepeku sam otkrio jedan zanimljivi prtljažni prostor pored rezervnog točka. Koji je me više podsećao na jeftinu kamp pećnicu nego na prostor za odlaganje.

Našao sam drva i napunio taj prostor, definitivno me je asociralo na peć

Na jednom odmaralištu sam empirijski dokazao tu teoriju, našao sam drva i napunio taj prostor, definitivno me je asociralo na peć. Postojanje RS kombi verzije mi nije dalo mira. Pa sam sledećeg jutra za doručkom uspeo da nahvatam gospodina Evžen Krauskopf i postavim par pitanja vezano za ovu verziju modela. Najviše me zanimalo za koju grupu kupaca je namenjena kombi verzija. Posle izvesnog vremena ćutanja gospodin Evžen je opalio, ova verzija je namenjena porodičnim taticama koji voze svoju decu do zabavišta i svoje žene do kancelarije, a njima na putu do posla preostaje zabava. A verzija sa petoro vrata je namenjena mladima i gradskoj vožnji. Moram priznati da plus-minus 180l prostora ne igra ulogu po generacijama.
Moj zaključak je da kombi može poslužiti mladom bubnjaru koji se žuri na svoj koncert, ali baš nije štedljiv sa benzinom i manualnim menjačem. Sve to cakumpakum imate za nekih 23.000 evra, po trenutnoj proceni toliko će biti težak za vaš džep. Ja se samo nadam da će u ponudi biti i manualni manjač.

Autor: Rézmányi Balázs

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
1 komentar
  1. Миле контраш

    Да ли РС има компресор и турбо пуњач или само једно од та два?

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)