Datum:

26.07.2012. 16:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara 2368 pregleda

I na trkačkoj stazi i tokom svakodnevne vožnje izbegavanje sekundarnog sudara može predstavljati razliku između ulubljenog lima i puta u urgentni centar. Kompanija Continental razvila je sistem koji automatski zaustavlja vozilo posle prvog udarca.

Uređaj pod nazivom PCBT, deo je ContiGuard sigurnosnog sistema, detektuje sudar pomoću senzora na automobilu za aktiviranje vazdušnih jastuka. U tom trenutku, PCBT će preuzeti kontrolu nad kočnicama, pod uslovom da vozač nije u stanju da koči zbog dezorjentacije ili gunitka svesti usled sudara.

Sistem takođe sarađuje sa sistemom kontrole stabilnosti kako bi osigurao da neće doći do nekontrolisanog zanošenja vozila ili blokade kočnica.

Ukoliko vozač ostane svestan posle sudara i dodirne bilo koju pedalu, recimo da bi izbegao nadolazeći saobraćaj ili uklonio svoje vozilo sa puta, sistem će se deaktivirati i vratiti svu kontrolu. Ipak, ako vozač ne reaguje u prvim sekundama posle sudara, sistem će sam zaustaviti vozilo na bezbednoj udaljenosti od mesta nesreće.

U Continentalu ne žele da imenuju svog partnera među proizvođačima automobila, ali znamo da je reč o proizvođaču iz Nemačke.

Znamo da vozači često ne vole kada im se elektronika meša u vožnju, a odgovor na pitanje da li je ovaj sistem smetnja ili spas u ključnim trenucima nesreće daće prva testiranja na funkcionalnim prototipovima, U međuvremenu slobodno iznesite svoja mišljenja i iskustva.

Izvor: B92

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)