Datum:

16.05.2016. 10:37

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Nisan je pre tačno deset godina sa originalnim „kaškaijem“ napravio pometnju u segmentu komaktnih SUV modela. Proizvođači su manje-više brzo prihvatili izazov Japanaca ali nisu baš svi bili spremni. I, dok danas Nisan polako najavljuje redizajn aktuelne druge generacije „kaškaija“, Seat je polako na scenu stupio sa svojim prvim krosovermo nazvanim „ateka“.

Da, Španci su prilično zakasnili sa odgovorom, ali smo već imali priliku da se uverimo da je „ateka“ sasvim dobar automobil (uporedni test sa „kaškaijem“, Auto Bild broj 131). Seat je na efikasan način iskoristio VW tehnologiju koju je „obukao“ u novo i veoma moderno odelo. Zbog toga smo i imali visoka očekivanja pre prve zvanične test vožnje u serijskoj verziji „seat ateke“.

Prvo smo primetili da pozicija sedenja u „ateki“ nije ekstremna visoka kao u drugim (klasičnim) SUV modelima. Zato smo imali utisak da sedimo u karavanu. Pritiskom na „start“ dugme probudili smo dvolitarski TDI agregat sa 190 konjskih snaga, koji je povezan sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ovo je standardna kombinacija koju Folksvagen koristi u svojim automobilima, tako da smo znali šta nas očekuje. Međutim, Seat je otišao korak dalje i „ateku“ je približio sportski orijentisanim SUV-ovima. U „ateki“ se sve odigrava brzo i četvorocilindrični dizelaš nema ništa protiv da se približi crvenoj zoni. Menjač munjevito „ređa“ stepene prenosa, a TDI radi prijatno tiho.

Kompletnu (pozitivnu) priču prati i šasija koja ne želi da kvari zabavu. Seat je iskoristio iskustvo sa „leonom“ i „ateka“ je bez lažne skromnosti krosover koji može da izađe na kraj sa sportskim stilom vožnje. Bez problema možete kasnije da kočite i da snažno pritisnete papučicu gasa za brzi izlazak iz krivina. „Ateka“ se u takvim situacijama ponaša kao klasičan automobil , a ne kao SUV od kojeg očekujete da se neprijatno ljulja u krivinama.

Sve ima svoje prednosti i mane, tako da je „ateka“ za nijansu manje komforna od, recimo, „kaškaija“ ili „reno kađara“. Kažemo, za nijansu, jer ne bi trebalo da zaboravimo da je ovi SUV-sportista! Zato je Seat na početku prodaje u prvi plan stavio snažnije motore: 1,4-litarski TSI sa 150 KS, kao i 2.0 TDI sa, takođe, 150 KS. Na jesen se očekuje i ulazna verzija sa 4×2 pogonom i trocilindričnim turbo benzinskim agregatom i 110 konjskih snaga.

Nova „ateka“ je veoma praktičan automobil – dosta je komforniji od prethodne generacije „folksvagen tiguana“. Razlika do izražaja dolazi u drugom redu sedišta gde putnici u „ateki“ imaju komfor po uzoru na limuzine srednje klase. Osim toga, prtljažnik je velikih 510 litara (485 litara kod verzije sa 4×4 pogonom) i ima izuzetno nisku utovarnu ivicu.

„Ateka“ će se prvo prodavati na većim evropskim tržištima, dok se u Srbiji ne očekuje pre avgusta ili septembra, kada stiže i već pomenuta bazna verzija sa 110 KS i prednjim pogonom (cena oko 20.000 evra). Inače, 1.4 benzinac sa 150 KS u Nemačkoj košta 27.600 evra, dok je ulaznica u svet dizelaša 30.460 evra za verziju 2.0 TDI sa 150 KS. Testirani model sa AWD pogonom i DSG menjačem košta 35.580 evra što je, složićete se, previše za jedan Seat, bez obzira koliko je dobar.

Seat Ateca 2.0 TDI 4WD

  • Motor 4-cilindrični, turbo, dizel
  • Zapremina 1.968 kubika
  • Snaga 190 KS pri 3.500 obrtaja u minutu
  • Maksimalni obrtni moment 400 Nm pri 1.900 o/min.
  • Maksimalna brzina 212 km/h
  • Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,0 sek.
  • Pogon na svim točkovima
  • Menjač 7-stepeni, DSG
  • Dimenzije 4.363/1.841/1.625 mm
  • Međuosovinsko rastojanje 2.630 mm
  • Prtljažnik 485 litara
  • Masa praznog vozila 1.610 kg
  • Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 5,0 litara
  • Emisija CO2 – 131 g/km

2

3

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)