Datum:

06.01.2011. 10:00

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

1 komentara 48213 pregleda

Pred nama je zanimljivo filozofsko pitanje: da li kupac želi novi auto ili nultu koji je što manje prešao? Iz marketinškog ugla kako ovo da shvatimo?
Sam latinski naziv exire u prevodu znači premašiti, a ovim je Exeo premašio i novu generaciju Seat-ovih koncepta, po kojem je svaki dosadašnji model predstavljao neki grad u Španiji. Osnova ovog modela uzeta je od Audi-a A4. Verovatno je da Exeo nikad neće dostići Audi-ev model RS4, već će više služiti kao gradski auto.

Seat Exeo 2010 ST Style 2.0 CR TD

Cena: 28 000 EUR
Zapremina motora: 1968 cm3
Snaga motora: 102 kW/143 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1565 kg
Dužina: 4666 mm
Visina: 1454 mm
Širina: 1772 mm

Obrtni momenat: 320 Nm/1750
Menjač: Manuelni – 6 brzina
Maksimalna brzina: 196 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 10 s
Gume i felne: 205/55R16

Potrošnja
U gradu: 7.0/100 km
Na otvorenom: 4.0/100 km
Kombinovano: 5.0/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (8), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne.

Sam latinski naziv exire u prevodu znači premašiti.

Generalno: koji magarac još kupuje Seat Exeo? Postavio sam ovo retoričko pitanje na nedeljnom sastanku?

Na primer moj otac odgovorio je Vaji Pišta. Pištin ćale je manijak za seatom, a Leona su mu uvozli i na taj način je uspeo da po povoljnoj ceni kupi novi auto sa direktnim ubrizgavanjem; turbo benzin zverku. Pišta je pokušao da ga odgovori, „ćale to je dvesta konja“… ali to matorog i nije zanimalo, kako nam je objasnio.

Prednost Seatovog znaka je to da lopovi, pored audi A4 i B7, nisu mnogo zagrejani za Exeo-a. Naravno sve ovo je samo teorija. Pa čak i mene lopovi ponekad iznenade sa posebnim opredeljenjima za krađu modela. Uopšteno ko se danas seca prvog modela A4? Ja sigurno ne; tako da ću ovo da nadoknadim osvežavanjem podataka prošlosti:
Prvi A4 je imao sasvim novu prednju masku sa prepoznatljivim logoom ove bavarske fabrike, tadašnji test vozači obožavali su fin menjač i oštru liniju ovog modela. Zadnji deo i prtljažni prostor 2002-2003. godine bas i nisu donosili neka pozitivna mišljenja. U osnovi ovaj koncept Audi je prodao zahvaljujući svom znaku, kvalitet i komfor.
Gledano iz moje tacke gledišta za mene je Exeo povlači liniju ka Škodi. Ne mora da znači da je ovo nešto negativno, naravno ja sam ostao veran dizajnu prve „Fabije“ i „Oktavije“. Ali od Seata sam očekivao nešto zanimljivije, Luc Donckerwolke je dizajnirao mnoge klasične automobile, kao što su Audi A2, dva modela za Lamborgini, za Škodu, Fabiu i Octaviu… Jednostavno rečeno lepo i skladno, ali je ovakav dizajn vrlo lako pokvariti. Donckerwolke ovakvo nesto ne bi pokvario, ja sam lud što se nisam fokusirao jer sam očekivao nešto sasvim divlje!

Gledano iz moje tacke gledišta za mene je Exeo povlači liniju ka Škodi.

Bež crna i mat srebrna boja, kvalitet materjala se ne dovodi u pitanje. Što se samog luksuza tiče, za mene je i previse, na instrument tabli i centralnoj konzoli nalaze se tri vazdusna usisnika. Kao da je distributer konzorcijum za vojnu tehnologijiu. Nema baš neke logike, ali mogu reći da je ovaj model veoma zanimljivog dizajna. Ovo ustvari pripada samo malim izmenama kao na Audi A4 „Avant-u“ gde možemo videti dva vazdusna ulaza u obliku kvadrata, dok je treći vazdušni usisnik samo na Audi „kabrio“ modelu.

U Exeo-u se ispod ta tri usisnika nalazi mali skriveni prostor za odlaganje tek toliko stvari kao sto su mobilni telefon i kreditna kartica. Veoma zanimljivo rešenje. Zatim sledi držač za čašu, koja je funkcionalan tek na autoputu, dok u gradu iz njega čaša samo ispada… S druge strane se nalazi dugme za ESP i par nefunkcionalnih dugmadi. Zatim stereo sistem koji je dosta dobar, i na karaju klima i navigacija koja je preuzeta iz Audia.

Na instrument tabli i centralnoj konzoli nalaze se tri vazdusna usisnika.

Veoma je lako upravljati kožnim volanom i na ovom upravljačkom sistemu moguće je uključiti, pojačati ili nešto drugo raditi pri slušanju radio stanica. Tu se nalazi i dugme za pojačavnje zvuka, ali pošto ja na nemačkom samo znam da kažem smao achtung (pažnja) ne želim baš da dužim priču.

Veoma je lepo osvetljenje. Tokom noćne vožnje centralna konzola je bela, a dugmad su crvena. Crvena je veoma lepa i prijatna jer ne ometa vozača tokom noćne voznje. Ne koristi se slučajno crvena boja u vojnu svrhu i pri izradi fotografija. Nije pravilo da je automobil lep ako mu nešto svetli crveno.

Sedišta su veoma lepa i presvucena kožom, i ako test vozači posle 8500 km vidno ostavljaju svoje tragove i vidi se odakle ulaze test vozači, ulazak sa vrata je vidan na presvaci ali je bolje to ne ilustrovati slikama. Sama sedišta automobilu kriju prepoznatljivu audijevu udobnost: tvrdo i udobno. Deo udobnosti predstavlja i to da naslon za leđa ne radi, ali je i bez toga savršeno. Ako ikad odem na onaj svet želim da me sahrane u audijevom sedištu, ako u međuvremenu ne završe BMW-ov novi koncep sedišta.
Stvari mogu da se stavljaju i u naslon za ruke i ispod njega. Jedina smetnja nastaje ako se spusti naslon za ruku, jer je onda teže povući ručnu kočnicu. Meni je nekako uzana centralna konzola, i stiska mi kolena kada skroz povučem sedište nazad. Fale mi čitava dva centimetra da sedim udobno – u kolima stvarno ima mnogo mesta, ne razumem zbog čega su baš ovde morali da škrtičare sa prostorom.

Na ovom upravljačkom sistemu moguće je uključiti, pojačati ili nešto drugo raditi pri slušanju radio stanica.

Kvačilo i menjač su veoma dobr usklađeni – kod modernih turbodizelaša često imam tzv. problem da „osetim” odnos kvačila i menjača, i smorim se dok skontam tehniku. U Exeo-u se ni jednom nisam zagušio, jednostavno je savršen diferencijalni odnos menjača i kvačila. Kvačilo je prefinjeno, uopšte nije potrebno da se naprežem, prebacivanje brzina je dobro, postoji jako mala razlika i liči na „Golfa“.

Nikad nigde nije falilo konjske snage i potiska. Hladnim motorom uspinjem se uz podzemni parking, kroz grad, na magistrali i autoputu zaobilazim…jednostavno dovoljno vam govorim. Posebno me iznenađuju 143 KS , koje u opšte nisu toliko bučne tj. ne proizvode snažan i neprijatan zvuk. Naravno ovo nije PD DTI model koji se 2001. godine pojavio u Audi-evom automobilu, već predstavlja nešto sasvim novo. Šestostepeni menjač je dobar tj. solidan, i u šestoj brzini pri 130 km/h nabija obrtaje na 2400. Prosečna potrošnja je 6.1 l pri nekoj srednjoj brzini vožnje. Ergonomija je vrlo dobra pri ovom tempu: jednom je dovoljno ako ga povučete i to je to, nema potrebe za nekim dodatnim uključenjima i podešavanjima.

Jako se lepo kreće i ponaša, jednostavno uživanje pri vožnji. Dalje kritike i pohvale nisu potrebne, osim da bisuspenzija mogla biti mekša i tiša.

Otvaranje vrata je pravi test snage...

Otvaranje vrata je pravi test snage, štaviše, iako ima četiri tačke otvaranja, samo se u zadnjoj kači sigurno. Ako se iz ovog otkači, podešen je da se zatvori skoro svom snagom, ne žaleći ni ruke ni noge, dok se pri ogromnoj sili ne zalupi. U A4 je fabrički podešeno perfektno zatvaranje vrata. Exeo bi trebalo i ovo da iskopira. Ne bih rekao da ženama ne preporučujem ali i mene nervira što stalno treba da bildujem sa vratima jednog auta. Nervira me to što jako treba uhvatiti i otvoriti i zatvoriti, a ja ne želim da se zabavljam sa vratima auta. Dobra vrata na kolima čovek ni ne primeti. Daju lep zvuk kada se zalupe poput B7 i A4.

Glatko letim sa njim po stazi, hvatam krivine na magistrali ili u visokom stilu prolazim gradom… Koliki su ludaci ako oni koji zbog veličine kupuju A8 ili neke veće automobile; ovo je odličan auto i velik, jedini problem mi zadaje centralna konzola koja mi pritiska desno koleno. Da da, ali ovaj problem imam i u Land Cruiseru, a ono je baš veliki automobil.

Možemo da napravimo jedan mali „magacin“ kada spustimo zadnju klupu.

Exeo jako lepo klizi, iako se karoserija malo grubo ponaša. Zahvaljujući multi link transmisiji jako se lepo ponaša na putu za svoju veličinu i udobnost. Nastavljamo test i zato ću da sednem nazad. Isuse! Pa jedva stajem nazad, više mesta sam imao u polovnoj „A dvojci“ nego u novom Exeo-u. Ok, bolje da su uštedeli na nečemu drugom, nego što nisu ostavili mesta za putnike. Moj zaključak je: mali prostor za kolena.

Neću dugo sedeti u zadnjem delu, brzo ću da izađem i pogledam prtljažni prostor od 442 l. Možemo da napravimo jedan mali „magacin“ kada spustimo zadnju klupu. Sve je lako iako je dosta toga preuzeto iz Audi-a. I tako dobijemo jedan lep “magacin“ koji je i dalje više mali nego što je velik. Tu je poklopac ispod kojeg se nalaze dve pregrade kao dodatni prostor za odlaganje, samo što je već jedna pregrada ispunjena sa rezervnim točkom i kutijom sa alatima. Ljudi, ovo je definitivno malo.
Manji je od Accord-a, Mazda6 , Insignia-e, Avensis-a. Ovaj autić košta nešto više od 28.000 evra što ga svrstava u srednju klasu automobila po ceni i među konkurentima. Po kvalitetu je sposoban da se takmiči sa konkurencijom, dok u prostornom aspektu i dizajnu se baš ne bi reklo. Ima 7 vazdušnih jastuka, uz ovu cenu dobijate ESP, ABS i pomoć pri kočenju EBA. Pre 7-8 godina bi možda još i bio zanimljiv sada je već nažalost… Na mađarskom tržištu je prošle godine prodato svega 68 primeraka Exeo-a. Ovaj podatak prodaje baš i nije neki boom. Nako svih ovih podataka, trebalo bi da se zapitaju dizajneri prostora na zadnjoj klupi i prtljažnom prostoru koji ostaje jedino fetiš nas novinara.

Autor: Winkler Róbert

1 komentar
  1. Automoblista

    U VW koncernu motori su TDI kao sto pise na krilu i na plastici motora,DTI je kako znam na opelovim motorima.Moglo bi se ispraviti. 😉

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)