Datum:

21.11.2012. 16:11

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 5244 pregleda

Jesenje lišće na kolovozu, pogotovo ukoliko je vlažno, može da zada dosta problema neopreznim vozačima. Nisu retke situacije da vozač, kada naiđe na gomilu lišća, izgubi kontrolu nad vozilom.

Ipak, pitanje naše čitateljke Jovane Z. iz Novog Sada, koje se odnosi na lišće jeste pomalo neuobičajeno, ali kako kažu naši majstori, nije nimalo naivno.

– Primetila sam da u automobilu koji je još u garanciji, u kabini ima sve više vlage. Nedavno, posle kiše, u kabini je bio pravi potop. Obratila sam se ovlašćenom servisu, ubeđena da je u pitanju loše dihtovanje, a oni su mi rekli da je “krivac” lišće koje se zavuklo između haube i šoferšajbne – jada se naša čitateljka i pita da li je to moguće ili joj “prodaju priču”.

Da problem nije toliko redak, pogotovo u ove jesenje dane, potvrđuje nam i “naš“ majstor Dragoslav Marković, šef servisa “Auto-centar Balkan” iz Zemuna.

Kanali

– Između haube i vetrobranskog stakla postoji sistem otvora i kanala kroz koji otiče voda. Iako svi mi kada krećemo ujutro očistimo lišće s haube i stakla, ostaje dosta lišća koje ne možemo da očistimo. Ono se jednostavno “zavuče” tako da začepi te odvode, pa se dešava da vode dopre i do kabine – kaže majstor Marković.

On dodaje da je majstor naše čitateljke verovatno u pravu i da je u tom slučaju jedini lek da se lišće ukloni, bilo da se usisa ili izduva iz tog sistema.

– Moguće je da je pojava vlage u kabini i kondenzacije uslovljena takođe lišćem, odnosno prljavštinom koja se nakupila u filteru, za koji se pogrešno kaže da je filter klima-uređaja. To je u suštini filter kabine, i kada se on začepi nema dobre cirkulacije u unutrašnjosti vozila. Naravno, vlaga se kondenzuje najviše na prednjem staklu i bočnim staklima.

Preventiva

– Ukoliko nemate garažu, ne bi trebalo da vozilo parkirate baš ispod drveća. Nije loše da, kada odvezete vozilo na pranje, zatražiti i dodatnu uslugu – uklanjanje nakupljenog lišća u tim odvodima – kaže Marković.

Pored muke s lišćem, naše čitaoce su iznervirali i – miševi. Javilo nam se nekoliko čitalaca kojima su glodari pod haubom napravili darmar.

– U mom automobilu miševi su izgrckali nekoliko kablova i žica. Oštetili su zaštitni sloj, pa me interesuje da li mogu nekom izolir trakom da obavijem ta mesta i da li postoji neko sredstvo protiv ove napasti – žali nam se Dragoljub L. iz Lajkovca.

Za savet smo se obratili majstoru AK “Voždovac” iz Beograda Zoranu Stošiću.

– Problem nije nimalo naivan niti neuobičajen, pogotovo u kasnu jesen i rano proleće. Miševi su prava pošast i mogu da izazovu mnogo neprilika vozačima.

– Ne preporučujem nikakve izolir trake, možda samo kao prvu pomoć, dok se ne nabave kablovi i žice. Znate da mi majstori volimo da kažemo da se sa strujom ne treba igrati. Uvek preporučujem posetu servisu, da majstor pregleda sve instalacije i zameni sve što je oštećeno. Rizik od požara je veliki, a kablovi i žice ipak nisu toliko skupi koliko bi mogla da iznosi šteta nastala vatrom – kaže majstor Stošić.

Šteta

– Poznato je da miševi, ali i mačke i psi, bivaju privučeni mirisima iz automobila. Pogotovo im je “po ukusu” sve ono što je ispod haube. Zbog toga je neophodno što češće otvarati haubu i pregledati instalacije.

Našeg čitaoca Vladu Š. iz Obrenovca takođe muče miševi, ali on ima i dodatno pitanje.

– Prošle godine je stradalo nekoliko žica pa sam ih sam zamenio. I ove godine sam primetio da je moj auto omiljeno mesto “za žurku” miševa. Ali za razliku od prošle godine, sada sam ugradio plin, pa me zanima da li štetočine mogu da tu naprave neki problem.

Za savet smo upitali Gorana Pešića zaduženog za TNG uređaje u ovoj rubrici “Novosti”, ali i u GTA servisu u Beogradu.

– Bojazan je sasvim opravdana, pogotovo ukoliko je u pitanju “sekvent” uređaj. Ima tu dosta žica i kablova koje miševi mogu da oštete i ne daj bože da dođe do nekog kratkog spoja. Kada se automobil s modernim TNG uređajem startuje bez problema, onda znači da je sve u redu. Ipak, treba biti oprezan, pa dodatna, prvo vizuelna kontrola, a zatim i odlazak kod majstora, svakako nije naodmet – kaže Pešić.

Garaža

Prema Pešićevim rečima, u poslednje vreme nekoliko mušterija je imalo ovakav problem.

– Moj je savet da se, u slučaju kada se primete oštećenja na kablovima i instalaciji, ne pali auto, nego da se pozove šlep služba i auto preveze do najbližeg servisa. U suprotnom, svako varničenje između ogolelih žica može da ima teže posledice.

Majstor Goran Pešić kaže da nisu ugroženi samo automobili koji se parkiraju na ulici već i oni u garažama.

– Moj otac je svojevremeno imao veliki problem iako je automobil držao u garaži. Navadili se miševi, pravili su džumbus bez obzira na to što je svuda po garaži bio postavljen otrov.

Pomalo kroz šalu, majstor Pešić kaže da ne bi bilo naodmet proveriti u poljoprivrednim apotekama da li postoji “nešto specijalno” protiv miševa u automobilima.

– Najopasnije je to što se neka oštećenja ne vide golim okom na prvi pogled. Zato ovom problemu treba pristupiti krajnje ozbiljno – kaže Pešić.

Čišćenje obavezno

Održavanje automobila podrazumeva i redovno uklanjanje lišća sa haube i delova gde se lišće i ostala nečistoća zavlače – kaže, za “Novosti”, majstor Dragoslav Marković, iz AC “Balkan” iz Zemuna.

Najzgodnije je to uraditi malim usisivačima specijalno namenjenim za automobile.

– Može da posluži i običan usisivač, s tim što je bolje koristiti crevo kroz koje se izduvava vazduh – kaže Marković. – U svakom boljem servisu za pranje vozila uradiće i ovaj “tretman” vozila i tako sprečiti nastajanje problema za koji samo onaj ko se s njim nije suočio misli da je minoran.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)