Datum:

13.05.2018. 21:17

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Pre tačno 50 godina sa proizvodne trake je sišao sportski automobil koji je promenio automobilsku stvarnost “opel GT”. Samo pet godina posle početka proizvodnje, ovaj automobil je, verovali ili ne, proglašen za automobilski klasik.

Nur Fliegen ist schner – “Samo je letenje lepše”! Čuveni reklamni slogan je u četiri reči sažeo svu strast i snove zaljubljenika u automobilizam. Proslava godišnjice rođenja “opela GT” počinje u maju, na skupu klasičnih automobila Bodensee-Klassik. Ljubitelji će moći da uživaju u izgledu ove ikone dizajna i na još nekoliko događaja tokom ove godine.

Ovaj kultni automobil je predstavljen na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (IAA) 1965. godine. Dizajnirali su ga Erhard Šnel i njegov tim u prvom dizajnerskom centru jednog evropskog proizvođača automobila, nazvanog “Stajlin studio”, u Riselshajmu.

Kupci GT-a su imali izbor od dva motora sa četiri cilindra – jedan sa zapreminom od 1,1 litra, sa 60 konjskih snaga, koji je stigao iz “kadeta”, i drugi – sa 1,9 litara i 90 konjskih snaga – iz “rekorda”. “GT 19002” je postao popularan od samog početka. Maksimalna brzina od 185 km/č i ubrzanje od 0 do 100 km/č od 11,5 sekundi je bilo baš ono što kupci žele. Pogon se prenosio na zadnje točkove putem manuelnog menjača sa četiri brzine.

Kao i dizajn eksterijera, enterijer GT-a, sa svojim sportskim sedištima, trokrakim upravljačem i okruglim instrumentima – stvorio je osećaj oduševljenja koji i danas uzbuđuje.

Sa niskim centrom gravitacije, stabilnom karoserijom i dinamičnom šasijom, GT je bio idealan za moto-sport. U junu 1972. “Opel” je napravio GT sa dizel-motorom koji je postavio dva svetska rekorda i 18 internacionalnih rekorda na Dudenhofen poligonu. Maksimalna brzina od 197 km/č na 1.000 metara je bila senzacija za dizel-automobile tog vremena.

Ukupno je proizvedeno 103.463 modela za samo pet godina, a proizvodnja je prestala 1973.

GT pokazuje da su “Opelovi” dizajneri i inženjeri u prošlosti imali, čak i tad, u vidu filozofiju dizajna koja se ogleda u krilatici “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”. Ili, kako je glumac i vozač GT-a Ken Duken rekao:

– Reklamni slogan je pogrešan – letenje nije lepše.

Električni model

Davne 1971. godine je dr Georg von Opel, unuk osnivača kompanije, pretvorio GT u električni automobil, koji je dostigao maksimalnu brzinu od 189 km/č.

Taj automobil je tada postavio nekoliko svetskih rekorda.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)