Datum:

21.04.2016. 22:48

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Studija koju je objavio američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS) pokazuje da je podizanje limita brzine odgovorno za 33.000 izgubljenih života na putevima u poslednjih 20 godina.

Često čujemo komentare vozača da bi maksimalna dozvoljena brzina na pojedinim saobraćajnicama trebalo da bude veće nego što je to sada slučaj. Svakako da pojedina ograničenja treba preispitati, i eventualno korigovati, ali studija američkog IIHS-a pokazuje da je ovo pitanje znatno složenije i ozbiljnije nego što se to na prvi pogled čini.

Prema rezultatima do kojih su došli istraživači ove ogranizacije, prosečno povećanje maksimalne dozvoljene brzine od 5 milja na sat (8 km/h), dovodi do porasta broja smrtno stradalih za 4%. Kada je reč o autoputevima, stanje je još dramatičnije, jer je u tom slučaju broj poginulih pri istom povećanju limita brzine veći čak za 8%.

Trenutno, za određivanje ograničenja brzine na saobraćajnicama u SAD-u zadužene su savezne države, ali nekada to nije bilo tako. Američki Kongres je 1973. doneo odluku da maksimalna brzina u državi bude ograničena na 55 milja na sat (88,5 km/h). Iako je odluka bila pre svega rezultat tadašnje naftne krize, ispostavilo se da je u narednom periodu značajno opao broj smrtno stradalih na putevima.

Limit je podignut 1987, a zakon iz 1973. zvanično je ukinut 1995. godine. Od tada, u šest saveznih država ograničenje brzine povećano je na 80 milja na sat (oko 129 km/h), dok je Teksas podigao limit na 85 milja na sat (137 km/h).

U zaključku studije, IIHS navodi da, iako je u poslednje dve decenije generalno zabeleženo smanjenje broja poginulih na putevima, taj broj bi bio znatno manji da nije bilo odluke o povećanju maksimalne dozvoljene brzine.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)