Datum:

06.12.2010. 19:10

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

2 komentara 32262 pregleda

Od Nove godine pooštravaju se uslovi za dobijanje vozačke dozvole za upravljanje motorima. Sa 1. januarom, rečeno je u Ministarstvu unutrašnjih poslova, počinje da se primenjuje Pravilnik o vozačkim dozvolama.

Punoletni, odnosno stariji od 18 godina, moći će da polažu za novouvedenu takozvanu “A2” kategoriju, koja omogućuje vožnju dvotočkaša čija snaga ne prelazi 35 kilovata (47 KS). Jače “mašine”, sa motorima snage preko 35 kilovata, voziće se samo sa “klasičnom” “A” kategorijom. Da bi se za nju polagalo potreban je jedan od dva uslova: najmanje dve godine vozačkog iskustva sa dozvolom kategorije “A2”, ili da se napune 24 godine. U drugom slučaju nije potreban dvogodišnji “pripravnički staž” na slabijim motorima, odnosno prethodno polaganje “A2” kategorije. 

Nadležni u policiji očekuju da će pooštravanje uslova za dobijanje “A” kategorije pomoći u smanjenju broja nastradalih motorista. 

Srpski motociklisti godišnje učestvuju u oko 1.500 saobraćajnih nesreća, što je tri odsto svih udesa koji se dogode na drumovima. Iako ova brojka na prvi pogled ne deluje zabrinjavajuće, statistika pokazuje da ogromna većina motociklista u nezgodama pogine ili zadobije teške povrede. 

U policiji kažu da su posebno ugroženi oni koji drumovima krstare na “besnim” dvotočkašima čija zapremina motora prelazi i hiljadu kubika. Takvi motori mogu bez problema da postignu brzine veće od 200 kilometara na čas. U tim situacijama saobraćajni udes za motociklistu znači samo jedno – smrt. 

U Srbiji je sve više mlađih od 20 godina koji sedaju za upravljače jakih motora. Iako sa položenom “A” kategorijom, oni uglavnom nemaju iskustvo za vožnju jakih dvotočkaša. 

– U želji za dokazivanjem pred društvom voze motore koji imaju snagu veću i od nekih automobila – kažu u Upravi saobraćajne policije. – Neretko se trkaju, a nemaju predstavu da upravljanje tako snažnim motorom nije isto kao mopedom. Mala greška – i dogodi se tragedija. 

Od početka 2010. godine do poslednjeg dana oktobra u Srbiji su zabeležene 1.373 saobraćajne nesreće u kojima su učestvovali motociklisti. Čak 80 odsto otpada na udese sa motorima jačim od 250 kubika. 

Manje nego lane

Primena novog zakona o bezbednosti saobraćaja smanjila je broj saobraćajnih nesreća. I onih u kojima su učestvovali motociklisti. Tako se od 1. januara do 30. oktobra u Srbiji dogodilo 38.917 udesa, a u 1.373 su učestvovali “bajkeri”. U istom periodu u 2009. godini bilo je 54.809 saobraćajnih nesreća, od kojih na motocikliste otpada 1.629.

Izvor: Novosti

2 komentara
  1. Milan

    Nije mi jasno zasto UVEK vesti i reportaze o motorima radi neko ko u zivotu nije seo na motor i jedino sto zna o njemu je da ima dva tocka, pa tako ta reportaza ispadne smesna…
    Kako ih vi zovete, “besni” dvotockasi od preko hiljadu kubika, bez problema dostizu 300km/h, tako da tih vasih 200km/h deluje smesno…
    A svako ko je bar jednom seo na R motor ZNA da 200km/h moze da razvije svaki R jaci od 250cm3, tj. 250 kubika…

  2. Ivan

    Znaci, strasno! Zanima me koji “genije” je zaduzen za pisanje o motorima! Pa moj F motor star 20 godina ide 200… xD A mozda biste mogli da spomenete u koliko % saobracajnih nesreca u kojima su ucestvovali motori a da nisu odgovorni za tu nesrecu!

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)