13892920594f8ff2acd1039113414327_orig

Datum:

22.04.2012. 11:24

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5157 pregleda

Iz Mazde stižu informacije da ta kompanija ipak neće odbaciti koncept rotacionih motora, a osim standardne pogonske funkcije razmišlja se i o upotrebi ovih agregata kao električnih generatora u budućim modelima.

Zaljubljenici u rotacione motore nisu krili razočarenje kada su čelnici Mazde najavili odlazak u penziju modela RX-8, kao poslednjeg serijskog automobila sa ovom vrstom pogona.

U međuvremenu, iz japanske kompanije stigle su informacije o planovima za proizvodnju potpuno nove generacije rotacionih motora.

Mazda je u poslednje vreme fokusirana na razvoj konvencionalnih motora SkyActiv tehnologije koja ima za cilj poboljšanje energetske efikasnosti vozila i smanjenje zagađenja vazduha.

Novi, ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji agregati već se ugrađuju u crossover CX-5, a predstavljeni su i u konceptu Takeri, na kojem će biti bazirana nova generacja Mazde6.

Na pitanje da li ovakav smer razvoja motora znači i odustajanje od rotacione tehnologije, potpredsednik Mazde Robert Dejvis (Robert Davis) izjavio je za Car & Driver magazin da će budući rotacioni motori biti zasnovani upravo na SkyActiv programu.

“SkyActiv tehnologija biće primenjena i na unapređenje prenosnog sistema u automobilu, a istražuje se i mogućnost upotrebe rotacionih motora kao električnih generatora”, dodao je Dejvis.

Mitsuo Hitomi, direktor odeljenja za razvoj motora u Mazdi, takođe je nedavno izjavio da će ta kompanija uskoro završiti rad na “potpuno novoj genaraciji rotacionih motora koji će odgovoriti savremenim standardima emisije štetnih gasova i zahtevima za manjom potrošnjom goriva”.

Iako nije navedeno kada bi motor mogao da bude spreman za serijsku proizvodnju, izjava ovog Mazdinog direktora dovoljan je pokazatelj da je novi model sa rotacionim motorom možda već u pripremi.

Manja potrošnja i smanjenje emisija štetnih gasova, prema Hitomiju, postići će se pre svega promenom oblika ovalnog kućišta motora, kako bi se rešio problem zaptivanja između rotora i kućišta.

Ovaj problem se javio još 1960-ih godina, na početku razvoja rotacionih motora, a bio je prisutan i kod savremene verzije 1.3 litarskog Renesis rotacionog motora koji se ugrađivao u Mazdu RX-8.

Izvor: B92

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)