Datum:

26.05.2018. 21:27

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Druga generacija “Dačijinog” bestselera (prodat u više od dva miliona primeraka širom planete) dokaz je da rumunski automobilski gigant pod okriljem “Renoa” napreduje brzinom munje. Jer, ako je neko i imao šta da zameri prvoj generaciji terenca (na primer, nešto siromašniju opremu), sada je ostao bez ikakvih argumenata.

Novi “daster” je dizajnerski doteran tako da je zadržao karakterističnu robustnost i originalnost, ali je sada skladniji, atraktivniji, jednostavno lepši i spolja i iznutra. “Daster” je terenac koji će privući poglede prolaznika, odlično se snaći u gradskim uslovima, a još bolje na “of-roud” terenima.

Prvi susret sa ovim SUV predstavnikom karpatske fabrike imali smo poslednjih dana zime na obroncima Stare planine – pogon na sva četiri točka, odličan dizel agregart, najviši paket opreme. Sada, na višednevnom testu “Novosti”, imali smo model s pogonom na prednje točkove i novim benzinskim motorom, 1,2-litarskim , sa četiri cilindra, koji razvija respektabilnih 125 “konja”, uz obrtni moment od 205 Nm.

Ovaj turbo benzinac najnovije generacije odlično “vuče”, kako na otvorenom, tako i na auto-putu, a pri tome je ekonomičan. Prema fabričkim podacima, potrošnja u kombinovanom režimu vožnje je 6,2 litra na 100 pređenih kilometara. Mi smo bez problema uspevali da imamo dosta nižu potrošnju od fabričke zahvaljujući odličnom sistemu start/stop, ali i preciznim korišćenjem izuzetnog šestostepenog menjača.

Upravljački sistem je, čini nam se, nešto što će vam odmah pokazati da se nalazite u znatno boljoj mašini nego što je to bio prethodni model. Cela kabina je uređena s mnogo više ukusa, a raspored komandi je moderniji i logičniji. Sve što očekujete da moderan automobil ima – tu je, od klima-uređaja do ekrana osetljivog na dodir, kamere za vožnju unazad, navigacije, odličnog audio-uređaja… I materijali kabine su na znatno višem nivou nego što je to bio slučaj u prethodnom modelu. Nema jeftine plastike, sve je bar za “koplje” bolje i skuplje nego što se to očekuje od vozila čija početna cena iznosi 11.990 evra.

Vozilo na testu, koje je dodatno ukrašeno i bul-barom i pragovima, sa jednom od brojnih novih boja karoserije i najmodernijim benzinskim motorom, košta 13.990 evra, a od opreme nema šta nema.

Pored benzinca na našem testu od 1,2 litra, tu je i provereni benzinac od 1,6 litara Sce, sa 115 KS, a za one koji i pored svega više vole dizelaše, tu je jedan od najboljih motora u kategoriji – već legendarni 1,5 DCi sa 110 KS.

Najskuplja verzija benzinca s pogonom na sva četiri točka košta 17.790, a dizelaša 18.190 evra. To je, čini se, i najveća glavobolja za konkurenciju, jer SUV takvih mogućnosti i nivoa opreme, po toj ceni nema niko od konkurenata.

Brojke

  • 6,2 litra je prosečna potrošnja testiranog modela
  • 11.990 evra je početna cena
  • 13.990 evra je cena testiranog modela

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)