Datum:

03.06.2014. 10:35

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2918 pregleda

Iako će proći bar još nekoliko godina pre nego što se prvi samoupravljajući automobili nađu u komercijalnoj upotrebi, od 2009. i prvih testova Google je postigao značajan napredak u ovoj oblasti. Pročitajte šta sve mogu robotizovani automobili a šta još uvek ne.

Tokom pet godina testiranja, Google samoupravljajući automobili prešli su više od 1,1 milion kilometara. Prikupljeni podaci i znanje stečeno tokom testiranja, iskorišćeni su u daljem razvoju tehnologije robotizovanih vozila.

Ovo su samo neke od veština kojima su robotizovani automobili već ovladali:

Izbegavaju bicikliste koji skreću

U slučaju da biciklista poželi da promeni pravac kretanja i to signalizira ispruženom rukom, automobil će prepoznati njegovu nameru i reagovati na vreme kako ga ne bi udario.

Koriste svoje pravo prioriteta na raskrsnici

Robotizovani automobili programirani su da poštuju saobraćajne propise i samim tim da propuste druga vozila koja imaju prednost u saobraćaju. Međutim, ako na raskrsnici pokažu oklevanje u trenutku kada imaju prioritet, ostali vozači će to shvatiti kao “slabost” i proći kroz raskrsnicu pre njih. Zbog toga su ovi automobili programirani da se najpre zaustave ispred raskrsnice, a kada procene situaciju i utvrde da imaju prioritet, počnu polako da se pomiču napred, kako bi drugim učesnicima stavili do znanja da imaju prednost.

Prekršiće saobraćajne propise zbog bezbednosti

U vožnji po gradu automobili su programirani da se pridržavaju ograničenja brzine. Ali na autoputu, dozvoljeno im je da po potrebi prekorače dozvoljenu brzinu, kako bi bezbedno uskladili kretanje sa ostalim učesnicima u saobraćaju.

Usporavaju kada primete rupu na putu

Kao i prilikom nailsaka na “ležećeg policajca”, Google automobil će usporiti kada ispred sebe uoči rupu na kolovozu. Nažalost, ova vozila za sada nisu programirana da rupu i zaobiđu.

Sa druge strane robotizovni automobili imaju još mnogo toga da nauče, što znači da je pred inženjerima veliki posao kako bi rešili brojne probleme:

Ograničena su vremenskim uslovima

Vremenske prilike itekako utiču na sposobnost samoupravljajućih automobila. S obzirom da kompjuter koji upravlja vozilom dobija potrebna podatke pomoću kamera, senzora i laserskih skenera, sneg na putu, voda koja se nalazi na kolovozu a kojom druga vozila zapljuskuju robotizovani automobil i magla mogu da stvore probleme perifernim uređajima koji služe za prikupljanje informacija.

Ne mogu da se samostalno kreću ako nemaju mobilni signal

Kretanje robotizovanog Google automobila zavisi i od detaljnih Google mapa koje ova kompanija ima u svoj bazi podataka, ali i od slanja povratnih informacija u centralu. Zato je neophodno da vozilo u svakom trenutku bude “online”. U Googlu kažu da je automobil programiran da u slučaju gubitka veze “omogući bezbedan nastavak vožnje”. Iako ne preciziraju na koji način će to ostvartiti, pretpostavlja se da će automobil u tom trenutku obavestiti vozača da treba da preuzme upravljač dok se ponovo ne uspostavi veza.

Nisu u stanju da prepoznaju saobraćajce i tumače njihove pokrete

Robotizovani automobi će primetiti da se na putu ispred nalazi neka osoba i da maše rukama, ali neće umeti da razazna da je u pitanju saobraćajac, kao ni da rastumači njegove pokrete. Najviše što je vozilo u stanju da uradi jeste da se iz bezbednosnih razloga zaustavi ili da zatraži od vozača da preuzme upravljanje nad automobilom.

Ne mogu da izbegnu veverice na putu

Iako je vozilo programirano da se zaustavi ispred pešaka ili veće životinje poput jelena, ako se nađu na putu, senzori još uvek nisu u stanju da detektuju male životinje, kao što su veverice. Google svakodnevno radi na tome kako bi unapredio sposobnost prepoznavanja i manjih objekata, ali veverice i slične životinjice trenutno nisu bezbedne.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)