Datum:

18.03.2012. 19:46

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4733 pregleda

Vozači sa probnim dozvolama prošle godine izazvali više od 2.000 saobraćajnih nesreća, u kojima je 45 ljudi poginulo. U pojedinim školama učenici izlaze na ispit posle tek polovine izvezenih časova.

Dok se čeka usvajanje novog pravilnika o polaganju vozačkih ispita, u Srbiji smo za poslednje dve godine dobili dvesta hiljada vozača. Obuka se obavlja po starom, a vozačke dozvole izdaju po novom zakonu. Pravilnik o polaganju i licenciranju predavača u autoškolama već dve godine čeka usvajanje. Niko od nadležnih nema odgovor zašto on nije usvojen.

Kada je donošen, novi zakon o bezbednosti saobraćaja imao je poseban deo koji se odnosi na obuku. Predviđeno je da obuka ima 40 teorijskih i 40 praktičnih časova i obuku iz prve pomoći. To bi obuku, sa sadašnjih 300, povećalo na 800 evra.

Tako je nastala prava trka sa vremenom i hiljade onih koji nemaju dozvolu u prelaznom roku došlo je do dozvole, a kvalitet obuke sve je više padao.

“Kada bi i svi drugi uslovi bili idealni – vozilo, putevi, signalizacija – u ovakvoj obuci bi poginuli isti ljudi”, upozorava Milomir Veselinović iz Zajednice autoškola.

U zajednici autoškola kažu da veoma mali broj autoškola plaća PDV, da neki u oštroj konkurenciji prijavljuju učenike samo formalno.

Pojedini posle samo polovine izvezenih časova izlaze na ispit. I upravo ti mladi vozači, pokazuje statistika, prave najviše problema u saobraćaju.

“Novi vozači, sa probnom dozvolom, prošle godine su izazvali 2.199 saobraćajnih nezgoda u kojima je 45 ljudi izgubilo život, a povređeno 1.365. Oni su, po sadašnjoj statistici, veoma rizična generacija”, istakao je Boško Lukić iz MUP Srbije.

U međuvremenu, jedini dokument o obuci vozača usaglašen sa novim zakonom o bezbednosti saobraćaja donela je Agencija za bezbednost saobraćaja. On obuhvata ponovno praktično i teorijsko polaganje ispita vozača koji su izgubili vozačku dozvolu.

“Imamo podatak da je sada 805 vozača ostalo bez dozvole. Najčešći uzroci za teške saobraćajne nesreće su upravljanje pod dejstvom alkohola, nasilnička vožnja i prolazak na crveno svetlo semafora”, navodi Stojadin Jovanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Pravilnik o obuci vozača još se usglašava između nadležnih ministarstava i MUP-a i niko ne može pouzdano da kaže kada će on biti usvojen.

Od trenutka objavljivanja u Službenom glasniku u periodu od šest meseci, polaganja će i dalje biti po starom. To znači da će prvi vozač obučen po novom dobiti dozvolu tek krajem 2012. godine, skoro tri godine po donošenju zakona.

Izvor: RTS

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)