Datum:

17.07.2011. 14:11

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5102 pregleda

Ministarstvo finansija odobrilo uvoznicima goriva da mogu imati samo jedno skladište u kome će se cariniti roba.

Gorivo u Srbiji bi moglo da pojeftini samo izmenom procedura uvoza i prometa goriva koje su nasleđene iz vremena kada su se benzin i dizel u Srbiju uvozili ilegalno, zbog čega je država bila primorana da stane na put švercerskim kanalima. Prvi korak ka pojeftinjenju načinilo je Ministarstvo finansija saglasivši se s predlogom Udruženja naftnih kompanija Srbije da uvoznici goriva na veliko mogu da imaju samo jedan, a ne dva rezervoara u kome će cariniti robu i dalje je stavljati u promet. To sada nije praksa, tako da se promet goriva bespotrebno opterećuje dodatnim troškovima, potvrđeno je juče „Politici” u ovom udruženju.

Ministarstvo finansija je doslovce saopštilo (u šta je naš list imao uvid) da „nema smetnji” za sprovođenje carinskog nadzora, odnosno da carinik može da odobri da se u prostoru carinskog skladišta smesti i domaća roba, odnosno ona koja će se uskoro naći na pumpama.

Da bi derivati pojeftinili, treba, međutim, sačekati i saglasnost Ministarstva trgovine s kojim bi udruženje trebalo da razgovara sutra, ali i energetike od koga je udruženja zatražilo da (kao najodgovornija za uređenje tržišta derivata) preuzme inicijativu na uspostavljanju međuresorne saradnje s ministarstvima finansija i trgovine, radi izmene ove regulative.

Svima njima predočena je, ističu u Udruženju naftnih kompanija Srbije, računica za koliko bi promenom dosadašnje prakse došlo do smanjenja troškova prometnika, čime bi se stvorili uslovi za pojeftinjenje goriva i u maloprodaji. S obzirom na to da cene goriva na tržištu Srbije nisu kontrolisane, smanjenje troškova poslovanja, u ovim uslovima, prometnici ne mogu da zadrža za sebe, jer bi time direktno umanjili svoju konkurentnost.

Praksa sada nalaže da uvoznici imaju dva odvojena skladišta –carinsko i komercijalno, što je, smatraju u udruženju, bespotrebno. Zbog toga je i zatraženo mišljenje nadležnih da se javno kaže da li je zabranjeno prodavati gorivo na veliko direktno iz carinskog skladišta. Jer, praktično svako onaj ko uvozi gorivo svaki put mora da plati uzorkovanje goriva i na carinskom i na komercijalnom skladištu. S tim što ukoliko iz drugog komercijalnog skladišta povlači naknadno nove količine već uzorkovanog goriva koje je plaćeno, ponovo plaća kontrolu kvaliteta.

U udruženju objašnjavaju da bi ukidanje ove prakse omogućilo racionalno korišćenje skladišnih kapaciteta, smanjilo troškove

manipulacije i višestrukih analiza kvaliteta, a što bi direktno uticalo na smanjenje troškova koji bespotrebno poskupljuju gorivo. Pri tom, tvrde u ovom udruženju, ne bi postojao ni najmanji rizik od šverca goriva, jer se radi o robi jasno definisanog i već prethodno kontrolisanog i uređenog kvaliteta, a bila bi na siguran način obezbeđena i naplata fiskalnih obaveza.

Udruženje naftnih kompanija Srbije je, kako kažu, ukazalo i na negativne efekte primene pravilnika koji propisuje pod kojim uslovima se i uvozi i prodaje tečni naftni gas za koji je potrebno imati rezervoar kapaciteta od oko 3.000 kubika, insistirajući da se zadrži sadašnji kapacitet od 1.00 kubika. Povećanje kapaciteta rezervoara može dovesti do nestašice ovog pogonskog goriva (koji je upola jeftiniji od benzina i dizela), ali i diskriminacije, odnosno isključivanja iz posla velikog broja prometnika.

S obzirom na to koliko je tržište Srbije, ovakvi propisi su suvisli, jer obavezuju proizvođače i prometnike na investiciju od oko dva miliona evra za svakih 1.000 kubika skladišta. Osim toga, posedovanje tako velikih rezervoara kapaciteta 3.000 kubika ne postoji ni u jednoj zemlji Evropske unije, ili regiona, upozoravaju iz udruženja.

Autor: J. Petrović/Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)