Datum:

21.08.2014. 12:28

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 25481 pregleda

Problem je mali, ali je račun veliki. To ukratko opisuje većinu vozačkih muka sa elektronikom. U servisu će vam za reparaciju tražiti i po više stotina evra, a mi smo kvar uspeli da rešimo za daleko manju sumu.

Staro pravilo kaže da nesreća ne gleda kada će se desiti. Upravo je takav slučaj i kod nas. Subota veče, tokom vožnje osetili smo dim iz područja instrument-table. Neposredno posle toga, brzinomer je prestao da funkcioniše. Stajemo u prvi dežurni servis, a tamošnji majstori navikli na „jugiće“, „golfove dvojke“ i „kadete“ iz osamdesetih samo odmahuju glavom. Šta da se radi, kažemo mi i nastavljamo dalje sa neispravnim brzinomerom.

Prođe i vikend, a provera u servisu potvrdila je da je došlo do otkaza neke od elektronskih komponenti instrument-table. Za tačnu informaciju šta je otkazalo moraćemo detaljno da ispitamo njenu štampanu ploču. U svakom slučaju zamena je oko 400 evra. Čak 400 evra?! Ne hvala, popravićemo je sami. Valjda.

1

1. Priručna dijagnostika prijavljuje kompletan otkaz instrument-table

2

2. Ekran ne prikazuje podatke, proverom kablova utvrdili smo da pravilno rade

3

3. Demontaža: da bismo pristupili za početak uklanjamo donji deo oplate

4

4. Posle donjeg dela sledi i gornji. Jednostavan je za uklanjanje, treba ga samo povući

5

5. Otkriva se utičnica napajanja instrument table, vadimo utikač

6

6. Slede zavrtnji, u našem slučaju tablu su držala dva zvezdasta zavrtnja

7

7. Posle zavrtnja, rukama uklanjamo dve žabice koje drže tablu

8

8. Ukazala nam se čitava šuma kablova. Srećom svi idu u jedan konektor

9

9. Pažljivo vadimo utikač jer je prilično klimav

10

10. Konačno! Locirali smo problem na štampanoj ploči

11

11. Pretraga po internetu dala je rezultat. Locirana je polovna ali ispravna štampana ploča

501411_13_ff

12. Ploča je stigla i instalirali smo je. Sada treba sve vratiti na mesto bez „viška“ delova

12

13. Svi konektori su na mestu. Kratka provera i – instrument- -tabla radi

13

14. Kraj! Vraćamo zavrtnje na mesto i fiksiramo instrument- -tablu
 
Zaključak: Reparacija instrument table je bila lakša nego što smo očekivali jer smo brzo locirali jednostavni kvar. Priča bi bila daleko komplikovanija da se u okviru ove table nalazio imobilajzer, ali srećom to nije bio slučaj. Treba voditi računa da zamenom elektronike instrument table gubite i originalnu pređenu kilometražu.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)