Datum:

06.11.2010. 21:07

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara 6363 pregleda

Renault 4 je obeležio celu jednu epohu, a i dan-danas se može ponegde naći na našim putevima. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.

Prvi Renault 4 ugledao je svetlost dana 3. avgusta daleke 1961. godine. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta popularna “četvorka” je prodata u preko 8 miliona primeraka, tačnije 8.135.424 modela je sišlo sa proizvodnih traka, što je čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada. Godine 1992. je u Novom Mestu proizvedena poslednja serija od 1000 komada Renault-a 4. Ova, oproštajna serija nosila je naziv ¨Bye Bye¨. Matična fabrika Ile Seguin u Billancourt-u zatvorena je 31. marta 1993. godine

Dodeljujući mu 66. mesto na listi 100 najautomobila svih vremena (sačinjenoj 2003. godine), autor britanskog časopisa „Top Gear” rekao je o njemu: „Retko koji auto može da podnese toliko maltretiranja, tereta i zapuštanja kao „četvorka”. To su kola koja klinci obožavaju, vegetarijanci ismevaju, a uz koja se rađaju nezaboravni letnji doživljaji. Iako njima možete preći razdaljinu do Sunca i nazad, bez problema možete da utrpate svinju u njihov prtljažnik.

A evo kako se Reno 4 nekada reklamirao – kao gladijator koji ruši sve pred sobom, a može da se pohvali da je učestvovao i na čuvenom Dakar reliju.

Izvor: Motorblog

1 komentar
  1. Miljovizna

    I ja imam jedan takav u veoma dobrom voznom stanju a godiste je 1975-to januara meseca proizveden…Vozio ga moj deka,moja mama a sada ga i ja vozim :))))) a presao je samo nepunih 42000 kilometara … :))) ne bih ga dala za najnoviji bmw :)))

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)