Datum:

11.12.2012. 22:48

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 9633 pregleda

Srpskim drumovima ”kotrljaju se” vozila koja su u proseku starija od jedne decenije, pa su kvarovi na vitalnim delovima automobila česta pojava. Ekonomska kriza uticala je na to da sve veći broj vozača traži jeftinije rešenje za popravku vozila.
Umesto kupovine novog, često skupog rezervnog dela za svoj četvorotočkaš, posećuju se radionice koje repariraju pokvarene ili izraubovane delove.

Remontuje se gotovo sve – od naprslih šoferšajbni, pumpi za servo volan, letvi volana, turbine, lamele, korpe i zamajca diskova, pa do kočionih elemenata, amortizera, farova, spona, kugli, ramena, viljušaka i mostova trapa.

Šteta

Po ovom pitanju mišljenja vozača su podeljena. Neki su prešli i po više desetina hiljada kilometara s repariranim delom bez problema, dok drugi za reparaciju kažu da je mačka u džaku, da od babe ne može da bude devojka ili ”nikada više”. Zato se pre odlaska kod majstora treba informisati o radionici, iskustvima vozača, kao i da li se daje garancija na deo.

Prema rečima Darka Stošića iz ”Frenoteksa”, koji se decenijama bavi reparacijom, posao poslednjih godina ide slabije zbog velike ponude rezervnih delova iz Kine i Tajvana, ali i delova sa auto-otpada.

– Posao trpi zbog konkurencije, vozači nisu obavešteni o tome da je svaki orginalni a reparirani deo bolji od onog što dolazi sa Dalekog istoka – navodi Stošić, napominjući da su veliku štetu poslu u reparaciji delova napravili kvazimajstori koji s neodgovarajućom opremom, ali i lošom obradom, naprave još veću štetu na automobilu.

Servo pumpa jedan je od skupljih delova na kolima. Cena novog dela, u zavisnosti od marke automobila, kreće se od 200 do 500 evra. Polovne pumpe na auto-pijaci mogu da se pronađu od 40 evra, ali velika je šansa da su kratkog radnog veka. Reparacija se kreće od 5.700 do 14.000 dinara, sve zavisi kod kojeg majstora odete na servis.

Prednost

– Za remont nam je potrebno oko dva sata. Za to vreme stara pumpa ide na peskarenje, montiraju se novi lageri, semerinzi, ”o ringovi”, premaže se antikorozivna zaštita i na kraju ofarba – kaže Dušan Momić iz ”Oktateka”, napominjući da je višestruka prednost u odnosu na polovne delove to što klijent ima garanciju kao na nov deo.

Remont servo letvi volana traži precizan rad. U servisu ”Radović”, na putnička i teretna vozila daju garanciju godinu dana, a reparacija košta od 7.500 do 13.000 dinara.

Često na drumovima sitan kamenčić napravi veliku štetu. Kupovina novog vetrobranskog stakla i njegova zamena koštaju gotovo koliko četvrtina prosečne plate u Srbiji. Ako šteta na šoferšajbni nije velika, preopručljivo je ”krpljenje”. U ”Euroglasu” tvrde da za samo sat mogu da saniraju oštećenje, a cena je oko 2.000 dinara.

Cene

* servo pumpa 3.500-14.000 dinara

* servo letva volana 7.500-13.000 dinara

* reparacija šoferšajbne 2.000-3.500 dinara

* kočioni paknovi 900-1.300 dinara

* disk pločice 600-1.600 dinara

* disk pločice ”skuteri” 200-500 dinara

* lamela ”fi 160-170” 500-1.200 dinara

* lamela ”fi 200” 700-1.500 dinara

* lamela ”fi 210-215” 1.300-2.200 dinara

* lamela ”fi 240-242” 2.000-4.000 dinara

* korpa kvačila ”jugo” 900-1.300 dinara

* korpa kvačila ”golf 2” 1.600 dinara

* korpa kvačila ”punto” 100 dinara

”Originalni delovi”

”Mercedes-Benc” Beograd organizovao je i ove godine događaj na kojem su predstavljeni originalni rezervni delovi. Predstavljene su prednosti korišćenja originalnih rezervnih delova i njihova razlika u odnosu na one koji to nisu. Za prezentaciju su bili zaduženi prodavci delova ”Mercedes-Benca” i prijemni referenti, a sve u skladu s ”Mercedesovim” standardima. Svaki rezervni deo imao je svoj informativni ”liflet”. Osim prezentacije rezervnih delova, održano je i predstavljanje originalne dodatne opreme i kolekcije. ”Mercedes-Benc” Beograd je povećao broj individualnih rezervnih delova na 17.000 i vrednost lagera na 1,6 miliona evra. Time je postao zastupnik s najboljim karakteristikama lagera rezervnih delova u Srbiji.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)