Datum:

21.10.2013. 16:25

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3118 pregleda

Reli automobila na gas “Plavi koridor” koji je kružio oko Baltičkog mora od 3. do 18. oktobra, pokazao je da prevoz na gas već funkcioniše, uz manju potrošnju goriva i istovremenu zaštitu okoline, objavila je kompanija “Gasprom”, kao jedan od organizatora relija.

Oko 15 automobila, autobusa i kamiona na gas krenulo je od Sankt Petersburga preko Skandinavije, do Kopenhagena, Hamburga, Gdanjska i svih baltičkih zemalja, prateći trgovački put stare Hanzeatske lige.

Po prvi put, reli je prešao iz Finske u Švedsku, na trajektu koji radi na tečni prirodni gas (TPG), što u visokozagađenom Baltičkom moru predstavlja prvoklasan primer ekoloških i ekonomskih pogodnosti upotrebe TPG-a.

Kako se navodi, reli je pokazao da je potrebno stvaranje gušće mreže stanica za dopunjavanje gorivom, što je ključno da tehnologija postane dostupnija.

“Gasprom” ističe da je “upotreba gasa u transportu širom sveta već porasla za 220 odsto između 2008. i 2012. godine, sa 13,6 milijardi kubnih metara na 30,1 milijardu. Međunarodna agencija za energiju (IEA) nedavno je predvidela da bi samo do 2018. godine upotreba gasa u transportu mogla da poraste za skoro 10 odsto, na 50 milijardi kubika širom sveta”.

Neke druge prognoze pokazuju da bi taj tržišni segment u Evropi mogao da predstavlja najmanje dodatnih 40 milijardi kubika gasa do 2030. godine, dok bi na svetskom nivou mogao da dostigne između 200 i 400 milijardi kubnih metara.

Generalni direktor kompanije “Gasprom Eksport” Aleksandar Medvedev je istakao da “Gasprom” želi da gas, kao gorivo prenese na sasvim novi nivo. “Nedavno smo kupili 12 stanica sa KPG (komprimovani prirodni gas) gasom na jugu Nemačke, a cilj nam je da imamo 23 stanice do kraja 2013. godine. Planiramo da nastavimo da dalje širimo mrežu gasnih stanica u godinama koje dolaze”, kaže on.

Vozila na prirodni gas imaju 25 odsto manju emisiju CO2 od dizelaša, a emisija N2O, mnogo snažnijeg gasa koji prouzrokuje dodatni efekat staklene bašte, je 85 odsto manja.

Za razliku od vozila koja koriste dizel ili benzin, koncentracija čađi i ugljen-monoksida je smanjena skoro na nulu, pri sagorevanju gasa, te se time unapređuje kvalitet vazduha i minimalizuje uticaj transportne emisije na naše respiratorne organe.

Izvor: Tanjug/Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)