Datum:

10.10.2012. 10:41

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7791 pregleda

Sumnjičavi srpski vozači našli su se u čudu – jeftinija registracija i bez čekanja u redovima, možda, ali ne kod nas!

Ne treba zameriti vlasnicima vozila u Srbiji koji su godinama naviknuti da država sve češće i sve dublje zavlači ruku u njihove poodavno ispražnjene džepove. Pa ipak, od 1. oktobra, registracija automobila u Srbiji je pojeftinila jer su ukinute četiri takse, a istog dana je premijer i ministar policije Ivica Dačić prisustvovao promociji novog sistema za produženje registracije.

U auto-kući „Gudalović“ u Beogradu demonstriran je novi kompjuterizovani sistem pomoću koga će vozači ubuduće obavljati tehnički pregled i registraciju.

Brojke

– 20 minuta u proseku biće potrebno za registraciju vozila po novom sistemu koji se uvodi u centre za tehničke preglede
– 2,8 miliona registracija vozila biće obavljeno naredne godine, procenjuju u MUP
– 2.500 dinara je minimalna ušteda za vozača prilikom registracije

Internet

Građani imaju opciju da na portalu „e-uprava“ zakažu dolazak na tehnički pregled, da unapred plate sve takse putem interneta i na jednom mestu obave sve što su do sada morali da čine na više različitih mesta – u pošti, policiji, osiguravajućim kućama i na tehničkim pregledima.

– Osnovni cilj ovog projekta je da se građanima omogući da na jednoj tački izvrše svoju zakonsku obavezu prema državi, ali i da država svojim građanima omogući da u što kraćem vremenskom periodu i na jednom mestu obave sve što je neophodno, da ih ne opterećujemo birokratskim procedurama – rekao je Dačić.

Premijer je najavio da će MUP u narednom mesecu dati dozvolu za produženje registracija još jednom broju firmi koje obavljaju tehnički pregled, tako da će ih do kraja godine biti najmanje 20, a planirano je da se u budućnosti sve uplate obave putem jedne uplatnici.

Info

* Komunalna taksa koju vozači plaćaju od 1. Oktobra je ujednačena i njen iznos za teritoriju cele srbije iznosi 2.000 dinara.
* Vozači u somboru štede 380 dinara, u beogradu 784, a u paraćinu svih 1.000 dinara.
* Jedan od uslova za bržu i lakšu registraciju je i da postoji obezbeđen pristup internetu s minimalnom brzinom preuzimanja i slanja podataka od 128 kilobajta u sekundi i korišćenje usluge l-3 vpn, sa odgovarajućim softverom koji je povezan sa serverom mup srbije.
* Taksa koju uplaćuje firma od 72.380 dinara namenjena je mup za troškove kontrole podnete dokumentacije, ali i proveru činjeničnog stanja u objektu podnosioca zahteva.

Uplatnice

Pri tome, država je smanjila i broj nameta, pa će za registraciju vozila biti potrebno osam umesto 12 uplatnica, tako da će ušteda za vozača, u zavisnosti od kategorije vozila, ali i od mesta gde se automobil registruje, biti između 2.500 i 3.000 dinara. U doba kada sve poskupljuje, kada gorivo dobija nove, više akcize, ovo je stvarno vest u koju su vozači teško poverovali.

Ukinuta je republička administrativna taksa za zahtev za izdavanje saobraćajne dozvole ili potvrde o privremenoj registraciji, odnosno za registracione nalepnice i za odjavu vozila koja je do sada plaćana 670 dinara. Više se ne plaća ni republička administrativna taksa za izdavanje saobraćajne dozvole ili registracione nalepnice u iznosu od 770 dinara. Ukida se i plaćanje nadoknade za korišćenje puteva (690 dinara), kao i ekološka taksa od 496 dinara.

Zanimljivo je da niko i ne pominje novu, poodavno najavljivanu „ekonomsku“ cenu tehničkih pregleda.

– Iako je novi zakon o saobraćaju uveden krajem 2009, kada je rečeno da će u roku od godinu dana biti urađeni pravilnici potrebni za novo ustrojstvo tehničkih pregleda, ni do danas ništa nije urađeno – nije zadovoljan Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.

Greška

Neki građani, poput Ratka Ribića iz Beočina, početkom meseca su zvali našu redakciju protestujući što su im prilikom registracije naplaćivane sve takse, pa i one ukinute. Ministarstvo finansija i privrede odmah je priznalo grešku i saopštilo da će svi oštećeni moći da se obrate Upravi za trezor kako bi im bili „refundirani neopravdani troškovi“.

Sistem

Prema Stojanovićevim rečima, trenutno u Srbiji tehnički pregled motornih vozila obavlja oko 1.300 firmi, a uz maksimalne napore, do kraja godine će tek pedesetak firmi raspolagati novim sistemom.

– Ne postoji rok za podnošenje zahteva MUP za uvođenje novog sistema. To praktično znači da će i dalje svako moći da radi po starom, da će i dalje biti firmi za obavljanje tehničkih pregleda koje ne naplaćuju usluge, pa će i dalje u takvim firmama moći da se obavi tehnički pregled samo „kroz papire“, bez dovoženja vozila na liniju.

Pri tome, mnoge firme neće da uvedu nov sistem, jer „im se taj posao suštinski ne bi ni isplatio“.

– Ako firma na tehničkom pregledu mesečno ima oko 100 vozila, što je slučaj u najvećem broju sadašnjih tehničkih pregleda, ta suma nije dovoljna ni za puko preživljavanje, a o zaradi nema ni reči – tvrdi Stojanović.

Uslovi

Da bi firma koja se bavi poslovima tehničkog pregleda vozila dobila ovlašćenje od MUP Srbije da obavlja produžavanje registracije vozila, mora da ispuni nekoliko uslova.

– Dobili smo upitnik sa sedam zahteva koje moramo da ispunimo pre nego što dobijemo pravo da obavljamo tehničke preglede po novom sistemu – kaže Dragan Simić iz zemunskog „Balkan auto-centra“. – To je sedam uslova koji se odnose kako na potreban prostor za rad tako i na kvalifikacije radnika.

Prema Pravilniku o registraciji motornih vozila, poslove produžetka registracije moći će da obavlja firma koja ima poslovni prostor u kojem će samo izdavati registracione nalepnice i gde će čuvati arhivu površine od najmanje 12 metara kvadratnih, i trebalo bi da bude izdvojena od ostalih prostorija. Izdavanje registracionih nalepnica trebalo bi da obavlja zaposleni na neodređeno vreme, s visokom stručnom spremom iz oblasti pravnih nauka. Uslov koji bi zaposleni trebalo da ispunjava jeste da nije pod istragom i da nije ranije osuđivan za krivična dela koja se gone po službenoj dužnosti.

Ipak, treba znati da poslove prve registracije vozila, zamene saobraćajne i vozačke dozvole ili tablica, građani i dalje moraju da obavljaju sami u nadležnim policijskim stanicama.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)