Datum:

10.10.2016. 22:09

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Mazda uvek ide svojim putem. Dok su drugi brendovi napuštali svet roudster modela, Mazda je forsirala novi „MX-5“. Takođe, umesto turbo benzinskim motora sa malom radnom zapreminom, proizvođač iz Hirošime nastavlja da koristi atmosferske agregate sa izuzetno visokom kompresijom. Sada su u Mazdi opet smislili nešto novo: „G-vektoring“ (G-Vectoring) kontrolu, sistem koji upravlja dinamikom vozila i koji je debitovao u nedavno blago restilizovanoj „mazdi 6“, a koristiće ga i nova „mazda 3“. Opširnije o novom sistemu i redizajniranoj “mazdi 6” možete pročitati u aktuelnom “Auto Bildu”, broj 144, koji se nalazi u prodaji do petka.

1. Šta je G-Vektoring?
G-Vektoring ima zadatak da prelazak poprečnih i uzdužnik ubrzanja automobila bude što nežniji, a uz to smanjuje korekcije upravljačem.

2. Šta je drugačije?
U Mazdi su smislili da obrtaje motora koriguju prema okretima upravljača! Njihovo smanjivanje ili povećavanje zavisi od uslova vožnje.

3. Kako radi?
Promena broja obrtaja utiče na opterećenje osovine, a samim tim i na ponašanje upravljača. Što je brzina veća, veće je i opterećenje.

4. Da li motor koči?
Obrtaji se redukuju samo u deliću sekunde. Na izlasku iz krivine, softver ponovo povećava broj obrtaja motora.

5. Šta je cilj?
U Mazdi kažu da od sad neće samo sportski nastrojeni vozači bolje upravljati vozilom. Sad će svi primetiti koliko su manje korekcije putanje.

6. Kad stiže?
U oktobru, u „mazdi 6“, a od 2017. godine naći će se i u osveženoj „mazdi 3“. Moguće je da će biti omogućeno tehničko “apdejtovanje” starijih modela, ali to još nije potvrđeno.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)