Datum:

22.03.2013. 10:29

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3193 pregleda

Srpska auto-industrija se nalazi na velikoj prekretnici, smatra Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika: Veliki problem je neuređeno tržište motornih vozila.

Salona automobila smo se svi zaželeli, iako nismo do sada propustili nijedan “redovni”, onaj koji je u kalendaru OICA, dakle svake druge dve godine, prošlogodišnje izostajanje “BG kar šoua” napravilo je ipak predug period za srpske zaljubljenike u svet automobila.

Razlog što prošle godine nije bilo “BG kara” je slaba prodaja novih vozila.

I ovaj salon je dugo bio pod znakom pitanja, jednostavno zato što su tamni oblaci svetske ekonomske krize (a sećate se da su tadašnji najodgovorniji ljudi u državi smatrali da će nas zaobići) i dalje gusto zbijeni iznad našeg auto-tržišta.

Pravi sagovornik za priču na ovu temu je predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Miloš Petrović.

– Moramo konstatovati da je situacija u srpskoj idustriji na velikoj prekretnici. S jedne strane, imamo najveću investiciju u Srbiji dolaskom “Fijata” i pokretanje proizvodnje “Iz Srbije za ceo svet”.

– To izuzetno raduje svakog građanina jer daje šanse i drugim svetskim proizvođačima da se odluče na ovakav korak. Srbija ima industrijsku kulturu i veliki inženjerski potencijal. Takođe ima kvalifikovanu radnu snagu, tako da će svaki dolazak bilo kog proizvođača automobila, delova i opreme vrlo brzo dati rezultate – kaže Miloš Petrović za “Novosti”.

Sa druge strane, imamo problem neuređenog tržišta motornih vozila, upozorava Petrović. Imamo mnogo nesklada u zakonskim regulativama i nestimulativnu poresku politiku kod trgovine vozila. Naime za proizvodnju i uvoz motorih vozila na snazi su “evro 5” ekološki standardi, dok za uvoz polovnih vozila taj standard je “evro 3”. Tako nizak standard zagađivača čovekove okoline je davno zabranjen u zemljama Evropske unije.

Tako da imamo slučaj da sve ono što ne želi Evropa i što zagađuje čovekovu okolinu mora da završi u Srbiji. To nije sigurno naš interes i moramo brzo reagovati jer već od sledeće godine za nova vozila se uvodi “evro 6” ekološki standard tako da je neprirodno da za polovne ostane sve po starom. Očekujemo reakciju države.

Prodaja vozila je nikada gora u Srbiji?

– Prodaja vozila svaki mesec postavlja rekordne na takozvanom istorijskom minimumu. Mi često kažemo da se i za vreme bombardovanja više prodavalo novih automobila. Nažalost, u januaru jedva 1.000 putničkih vozlia sa blagim pomakom u febraru, ali je to manje od istog perioda prethodne, 2012. godine. Razlozi su višestruki. Tradicionalno loša prodaja je u januaru zbog malog broja radnih dana, zimski period i loša kupovna moć stanovništva. Zabrinutost za radno mesto je nešto što odvraća svakog potencijalnog kupca novog vozila. Ali ništa manji nije problem prodaje korišćenog vozila koje bi kupac zamenio za novi. Nažalost, nema olakšica i sve je stalo – kaže Petrović.

– Zemlje u okruženju su u sličnoj situaciji, ali su našle načina da nekako održe tržište motornih vozila na minimum i osiguraju opstanak svojih investitora.

Predlozi

Predložili smo set mera za unapređenje prodaje i uređenje tržišta motrornih vozila. Sada je na redu zakonodavac. Predložili smo sve mere kako bi se pokrenula ova privredna grana, od koje zavise osiguravajuće kuće, lizing kompanije, banke, naftne kompanije, a na kraju i država jer ubira prihode od PDV, taksi i ostalih nameta koji se plaćaju prilikom registracije vozila.

Staro za novo

Tražimo od države vraćanje sistema staro za novo gde svaki kupac koji vrati svoje vozilo i kupi novo, plaća PDV samo na pozitivnu razliku između starog i novog. Takođe ukoliko prodavac korišćenog vozila nakon sređivanja i vraćanja ponovo na tržište ostvari zaradu, ta zarada će biti opterećena sa 20 odsto poreza koliko je i PDV na novo vozilo.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)