Datum:

14.11.2012. 22:23

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5055 pregleda

Sve aktivnosti i rešavanje problema poslovanja naših članica u 2012. daju nam blagi optimizam ukoliko se sa zakonodavcem uspostavi partnerska saradnja i uvoznici budu aktivnije učestvovali u uređenju poreske politike i zakona koji se tiču njihovog poslovanja.

Jedan od glavnih problema jeste kako poboljšati trenutnu situaciju u kojoj se nalaze uvoznici motornih vozila. Ranije smo imali slučaj da se jednostrano subvencioniše jedna robna marka a zapostavljaju druge, što je dovelo do dodatnog smanjenja prodaje. A sada imamo slučaj da je uvoz novih vozila uslovljen standardom “euro 5”, koji se odnosi na zagađenje čovekove okoline, dok za polovna vozila i dalje važi “euro 3” standard.

Rezultat svega toga je činjenica da je prošle godine uvezeno oko 30.000 novih vozila, dok je preko 100.000 polovnih vozila ušlo u Srbiju, i to najvećim delom sa “euro 3” standardom. To su vozila koja je Evropa odavno izbacila iz upotrebe zbog prevelikog zagađenja čovekove okoline. Ove godine prodaja je smanjena za 42 odsto u odnosu na 2011, i očekivanja su da će se prodati oko 20.000 novih vozila. To je tri puta manje nego 2008, pre krize.

Uvoznici beleže i ogroman pad profita, što zbog ekonomske krize, što zbog neravnopravnog položaja uvoznika u odnosu na domaćeg proizvođača koji je dobio subvencije od države. Distributeri i zastupnici (ili kroz partnerske firme) zapošljavali su na hiljade radnika i imali godišnji obrt od milijardu i po evra. Sada je sve stalo. U poslednje dve godine profita nema.

Pri tome, država ne podržava uvoznike. Dospeli smo u velike probleme, ali još ima šanse da isplivamo uz brze mere za unapređenje prodaje i vraćanje sistema “staro za novo”, od čega će budžet Srbije imati još veću korist. Po jednom prodatom vozilu uvozniku ostaje profit između dva i pet odsto, dok čak 20 procenata dobija država.

“BG Sajam”

Ništa manje važan zadatak uvoznika biće dogovor o održavanju Međunarodnog sajma automobila 2013. godine, kao i sajma motocikala “Moto pešn 2013”. Uz maksimalno angažovanje svih članica skupštine osnivača, s jedne strane, i rukovodstva Beogradskog sajma s druge, pokušavamo da iznađemo način da se ova manifestacija ipak održi.

Autor: Miloš Petrović, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)