Datum:

11.04.2015. 23:27

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 4018 pregleda

Savet Evroazijske ekonomske komisije 15. aprila odlučuje o dozvoli za uvoz automobila “šumadinca”. Zauzvrat dajemo isti tretman ruskim vozilima kod nas.

Da li će i koliko “fijata 500 L”, koji se proizvodi u Srbiji, moći da se plasira na tržište Rusije bez carine, znaće se 15. aprila kada je zakazan sastanak Saveta evroazijske ekonomske komisije (EEZ), koji čine Ruska Federacija, Belorusija i Kazahstan.

Ako je verovati “pouzdanim izvorima” moskovskog lista “Komersant”, iz Ministarstva industrije Rusije, predsednik Vladimir Putin je odlučio da udovolji ranijim zahtevima premijera Aleksandra Vučića i da dozvoli bescarinski uvoz “šumadinca”.

Iz Beograda je prošle nedelje stiglo pismo iz Ministarstva trgovine u kome se podsećalo na našu molbu da se proširi lista bescarinske robe i već sredinom meseca će to pitanje gotovo sigurno biti na dnevnom redu carinske unije.

Moskva je sada spremna da “udovolji zahtevu” Beograda za bescarinski uvoz u Rusiju “fijata” proizvedenih u Srbiji. To pitanje je sasvim sigurno na dnevnom redu sednice EEZ 15. aprila. Ta “bescarinska kvota” će biti obostrana, kažu u ruskom ministarstvu koje navodi da je razmatrana i lista ruskih proizvoda koje je predložilo Ministarstvo ekonomije.

Dve zemlje su u pregovorima 2013. i 2014. razgovarale o uvozu oko 10.000 automobila u Kragujevcu.

Beograd bi zauzvrat omogućio da ruski proizvođači automobila, takođe bez carine plasiraju automobile u Srbiji. Prva je spremna, tvrdi GAZ grupa koja je nedavno podnela u Ministarstvu industrije i Ministarstva ekonomije prijave za uključivanje u tarifne kvote.

Ove grupa je već potpisala sporazum sa beogradskim “Verano motorsom” za prodaju automobila u Srbiji, CG, BiH i Makedoniji i njihova vozila su već bila izložena na nedavnom beogradskom Salonu automobila.

Ipak, pitanje prodaje “fijata” u Rusiji nije do kraja rešeno, čak ako i Carinska unija Rusije, Belorusije i Kazahstana kaže “da”. To vozilo je isključivo namenjeno građanima, pa ga ruska država ne može kupiti za svoje potrebe. To znači da sada sve zavisi od računica i interesa dilera. Ako oni vide mogućnost prodaje i zarade, iz Kragujevca bi mogli da krenu vozovi sa automobilima. Biće potrebno i otvaranje servisa…

Slaba prodaja

Prodaja “fijata” u Rusiji je veoma slaba. Udeo “Fijat Krajsler grupe” na ruskom tržištu u 2014. godini bio je 0,3 odsto, a prodaja je jedva dostigla osam hiljada vozila.

U prva dva meseca ove godine prodato je tek nešto više od 600 automobila ove grupacije.

Fabrika

Italijanski “Fijat” je više puta pokušavao da proširi svoje prisustvo u Rusiji, i da organizuje proizvodnju u ovoj zemlji. U leto 2011. zaključen je sporazum sa Ministarstvom ekonomije o montaži 120.000 automobila godišnje kao i pokretanje postrojenja za proizvodnju motora. Kao moguće lokacije su razmatrane fabrike ZIL, Tagaz i ali i podizanje sasvim nove fabrike u Sankt Peterburgu. Nijedan od projekata nije realizovan.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)