Datum:

18.01.2013. 10:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4858 pregleda

“Putevi Srbije” predložiće Ministarstvu saobraćaja povećanje putarine za 20 odsto. Za održavanje saobraćajnica ima samo devet milijardi dinara, što nije dovoljno ni za rupe.

Putevi Srbije” predložiće nadležnom Ministarstvu saobraćaja povećanje cene putarine za 20 odsto za sve kategorije vozila. Međutim, zvaničan zahtev ka Nemanjinoj 11, kako za “Novosti” otkriva Zoran Drobnjak, v. d. generalnog direktora “Puteva”, biće upućen tek kada se postigne konkretan dogovor sa Vladom Srbije – hoće li se menjati cenovnici na naplatnim rampama, kada i za koliko tačno procenata.

Trenutno ova usluga za putničke automobile, za relaciju Beograd – Niš, košta 730 dinara ili 6,5 evra. Ako prođe predlog “Puteva” vozači će za ovih oko 250 kilometra morati da izdvoje 876 dinara.

– Cena putarine nije se menjala od februara 2008. godine – ističe Drobnjak. – Javnost hoće i u Srbiji kvalitet puteva kakav je u Hrvatskoj. Ali, u toj zemlji za 50 kilometara od Zagreba prema Sloveniji putarina košta 6,5 evra, a kod nas je to relacija od 250 kilometara. Naravno, nećemo slati zahtev za poskupljenje pa da nas Vlada onda odbije, već ćemo se prvo dogovoriti o tome šta je prihvatljivo.

Prihod “Puteva” od naplate putarine u prošloj godini iznosio je 14.601.717.912 dinara, što je za 278.708.761 dinar više nego 2011.

Ukupan broj vozila koja su koristila auto-put (na svim deonicama) u 2012. je 34.481.288, što je za 430.246 vozila više nego u 2011.

Kada je reč o šleperima, koji su u najskupljoj kategoriji, prošle godine ih je na našim auto-putevima bilo 3.368.942, što je za 1.468 vozila manje nego 2011.

– Ukoliko ne bude značajne promene kursa dinara u odnosu na evro, u ovoj godini očekujemo povećanje broja vozila za tri odsto i ukupnog prihoda od putarine za 5,8 odsto, što je ukupno oko 15,6 milijardi dinara bez poskupljenja – navodi Drobnjak.

– Osim prihoda od naplate putarine u ovoj godini na ime subvencija iz republičkog budžeta očekujemo još 5,4 milijarde dinara.

Kada se odbiju svi obavezni troškovi “Puteva” za kredite, kamate, investicije, projektovanje, plate zaposlenih – za održavanje putne mreže ostaće samo devet milijardi dinara.

To znači 900.000 dinara za godišnje održavanje jednog kilometra u nadležnosti “Puteva”. S obzirom na to da para nema, prioritet u održavanju ove godine imaće auto-putevi i putevi prvog reda.

Novca će biti jedva da se zakrpe rupe. Jer, putna mreža Srbije je u lošem stanju, a da bi se adekvatno održavala neophodno je 300 miliona evra godišnje.

Nikako da stignu

Dug “Puteva” prema izvođačima radova za održavanje putne mreže trenutno iznosi 1.731.661.233 dinara, kaže Drobnjak. Iz republičkog budžeta “Putevima” još nije uplaćeno 500 miliona dinara za prošlu godinu i još 800 miliona dinara za januar ove godine. Takođe, za održavanje lokalnih saobraćajnica u zimskom periodu Ministarstvo za regionalni razvoj još nije “Putevima” prebacilo 300 miliona dinara. – U ovom trenutku, dakle, naša “potraživanja” iznose 1,6 milijardi dinara – navodi Drobnjak. – Ipak, neće biti problema u zimskom održavanju ako padne veća količina snega. Putarske firme imaju dovoljne količine soli i rizle. Svakog dana prihod od naplate putarine, koji je od 25 do 30 miliona dinara, prebacujemo jednom po jednom preduzeću da isplate plate i PDV. To je sada jedini način da premostimo problem.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)