Datum:

28.10.2015. 16:23

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5112 pregleda

PSA/Peugeot-Citroen izveštava da će objaviti brojke vezane za potrošnju goriva bazirane na realnim uslovima, i to za svoja dizel vozila, a vrednosti će biti proverene od strane nezavisnog tela. Potez francuskog proizvođača je došao nakon što je nemački rival, Volkswagen, priznao da je u 11 miliona automobila instalirao softver za lažiranje podataka prilikom testiranja emisije štetnih gasova.

„Znamo da smo povoljno pozicionirani i želimo da iskoristimo te svoje pozicije tako što ćemo ljude informisati u vezi sa tim“, kaže direktor finansija PSA, Žan-Baptist de Šatijon.

U izjavi PSA se kaže da kompanija nikada nije opremila svoja vozila softverom koji aktivira kontrolu emisije štetnih gasova samo kada se na vozilu primenjuju laboratorijski testovi. Šatijon je rekao da je PSA želela da pozitivno utiče na konfuziju među svojim kupcima, tako što će objaviti rezultate nezavisnog merenja, sa vrednostima ostvarenim u realnim uslovima „što je pre moguće“.

On je takođe rekao da je PSA bila lider u tehnologiji čistih dizela sa merama kao su instalacija filtera čađi, koji je filtrirao izduv automobila ove kompanije 11 godina pre nego što ih je EU odredila kao obavezne. PSA je takođe opremila sve svoje Evro 6 dizel motore SCR (Selective Catalytic Reduction) tehnologijom koja kontroliše emisiju štetnih gasova, što je najefikasniji način redukovanja azotnih oksida.

Nakon VW-ovog skandala, PSA se suočava sa izazovom da se adaptira na veću potražnju za benzincima, posebno u Francuskoj, gde su zakonodavci sve strožiji prema dizelima.

VW-ovo priznanje da je korišćen sporni softver da bi se prošli emisioni testovi u SAD vezani za zagađivače poput azotnih oksida, pokrenulo je pitanja i u Evropi u vezi sa procesom testiranja kako za azotne okside, tako i ugljen dioksid, koji je direktno vezan za potrošnju goriva.

Dizel vozila su stimulisana na nekim evropskim tržištima jer emituju manje CO2 od benzinaca, koji je glavni krivac za izazivanje efekta „staklene bašte“. Međutim, „naftaši“ proizvode mnogo viši nivo azotnih oksida.

Ekološki aktivisti se već dosta vremena žale na to da je emisija štetnih gasova na putevima mnogo viša nego prilikom laboratorijskih testiranja. Evropska unija sada razmatra testiranje u realnim uslovima, počev od 2017. Evropska komisija, izvršno telo EU, priznaje da je već godina upoznata sa odstupanjima između eksploatacije u realnim i laboratorijskim uslovima, a novi modeli automobila se testiraju pre svega laboratorijski, da bi bili u skladu sa evropskim zakonima.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)