Datum:

30.10.2014. 10:12

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5209 pregleda

U Beogradu je u ponedeljak održan okrugli sto povodom relija “Plavi koridor 2014” u kome učestvuju isključivo vozila koja za pogonsko gorivo koriste komprimovani priridni gas (KPG) i tečni naftni gas (TNG).

Reli “Plavi koridor 2014” krenuo je početkom oktobra iz Sankt Peterburga i prešao 6.600 kilometara, kroz 14 evropskih zemlja, na putu od Baltika do Jadranskog mora.

Cilj relija je da predstavi prirodni gas kao čisto, sigurno i pristupačno gorivo, rečeno je na okruglom stolu, održanom tim povodom u Poslovnom centru NIS-a u Beogradu.

“Gas kao gorivo je dobro rešenje za ekološki čistiji i jeftiniji transport u Evropi i zato je neophodno da postoji gušća mreža stanica za punjenje vozila gasom. Da bismo to ostvarili želimo da u saradnji sa dobavljačima gasa, proizvođačima vozila i nacionalnim vlastima osiguramo da sve više evropskih gradova upali zeleno svetlo za ‘plavo gorivo'”, rekao je na skupu viši stručnjak u za izvoz tečnog gasa u Gasprom Eksportu, Judžin Pronin.

1

On je ocenio da Srbija, kao jedna od centralnih država na evropskom tržištu, ima veliki potencijal za razvoj upotrebe KPG-a i TNG-a.

Upotreba gasa kao motornog goriva je važna tema za čitav svet, zato što emisije štetnih gasova iz transportnih sredstava ne poznaju nacionalne granice, rekao je Pronin.

NIS planira da 2015. godine u Novom Sadu otvori benzinsku stanicu za punjenje automobila KPG-om, a potom još dve, najavio je Jeno Baronek iz NIS-a.

On je napomenuo da NIS priprema dugoročnu strategiju za razvoj KPG-a u Srbiji i dodao da ta kompanija planira da sa različitim preduzećima instalira uređaje za KPG za potrebe tih preduzeća.

Srpsko tržište vozila na prirodni gas je u relativno ranoj fazi razvoja, ali ono postepeno raste, pa tako u našoj zemlji već postoji 840 vozila na komprimovani prirodni gas i devet stanica za punjenje automobila gasom, rečeno je na skupu.

Direktor u italijanskom konzorcijumu NGV Italy, Sergej Kolin, naveo je da u Italiji oko milion automobila koristi KPG i da postoji 1.200 pumpi za punjenje tim gasom.

U Italiji oko 4,5 odsto voznog parka koristi KPG, a kada ih bude 10 odsto onda će moći da se govori o tržištu KPG-a u toj zemlji, kazao je Kolin i dodao da je TNG idealan za korišćenje u teretnim automobilima za vožnju transportnim koridorima, a KPG za lokalnu i međugradsku vožnju, dužine od 300 do 400 kilometara.

Predstavnik nemačke kompanije E.ON, Klif Miler-Trimbush, ukazao je na razvoj upotrebe gasa u transportnim sredstvima u Nemačkoj i naveo da na svakih pet kilometara u urbanim delovima te zemlje postoji pumpa za KPG, a u ruralnim delovima na svakih 20 do 25 kilometara.

On je rekao da postoji neiskorišćen potencijal i mogućnost još većeg razvoja tog tržišta u Nemačkoj, posebno kada se imaju u vidu ekološke i ekonomske prednosti upotrebe KPG-a.

Reli vozila sa pogonom na gas “Plavi koridor” se održava od 2008. godine pod pokroviteljstvom ruske i nemačke kompanije Gasprom i E.ON. u saradnji sa evropskim gasnim kompanijama, proizvođačima vozila i udruženjima vozila sa pogonom na prirodni gas.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)