223453_auto-foto-beta_f

Datum:

13.03.2012. 10:06

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 4576 pregleda

Sneg i led konačno su se istopili, došlo je suvo i toplije vreme, međutim da bi vlasnici vozila zaista odahnuli, moraju ukloniti ostatke zime sa svojih ljubimaca. Zato je prvi i osnovni prolećni zadatak dubinsko pranje vozila i čišćenje patosa od soli.

Mnogi poistovećuju automobil sa detetom jer mu se mora posvetiti gotovo svakodnevna pažnja. Međutim, nakon zime takva briga ima specifične obrise. Ako je so pomogla da sneg u prethodnih mesec dana što pre nestane sa saobraćajnica, sada je postao najveći neprijatelj vozila.

- Potrebno je najpre odvesti vozilo u perionicu i dobro ga oprati od soli. Posebno treba obratiti pažnju na donji deo karoserije, gde treba uraditi dubinsko pranje, pre svega oko točkova pošto se tu so tokom zime najviše skuplja i izjeda automobil. Ukoliko je pre zime postavljena zaštita na patosu, neophodno je kod limara proveriti da li je došlo do korozije na tom mestu – kaže Jovan Rogulić, vlasnik auto-servisa „Plus”, i dodaje da je potrebno dodatno očistiti spone, balans kugle i sajle kako i njih ne bi uhvatila korozija.

Iako je zima prošla, automehaničari savetuju građane da još jednom premažu limene delove automobila zaštitnim antikorozivnim sredstvima. Za različite delove na vozilu postoje drugačija zaštitna sredstva koja doprinose njihovom nerđanju.

Za podnu zaštitu koristi se antikorozivno sredstvo na bazi bitumena koje je crne, sive ili bele boje i uglavnom se nanosi običnom četkom, ali se preko njega pod ne može farbati. Za sajtne, rubne delove i delove kod točkova najbolju zaštitu pružaju sredstva koja se sastoje od plastičnog PVC materijala dok se vosak koristi pre svega za unutrašnje delove vrata ispod tapacirunga. Kada je reč o patosu automobila, vozači moraju proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa jer, kako kažu mehaničari, točkovi, ukoliko su u nepravilnom položaju, mogu nagrizati gume.

- Treba proveriti kočnice i eventualno ih podmazati. Kočiona tečnost se menja na svake dve godine pošto na njen kvalitet utiče vlaga. S druge strane trajnost pločica u današnje vreme znatno je smanjena zbog ekološke prirode materijala od kojeg se prave – kažu u servisu „Beoauto”.

Mada su vozači zvanično obavezni da voze sa zimskim gumama do 15. marta, u auto-servisima upozoravaju da letnji pneumatici zahtevaju stabilno vreme u dužem periodu, pa se zato postavljaju nezavisno od kalendara.

- Pošto su letnje gume tvrđe od zimskih, da bi dobro prijanjale za podlogu, temperatura nekoliko dana konstantno mora biti iznad sedam stepeni – kaže Rogulić.

Koliko je bezbednije voziti na letnjim gumama kada se dvocifrena temperatura ustali, pokazuje i test na „audiju“. Naime, na zimskim gumama ovaj automobil se zaustavlja tek nakon 46 metara. Na letnjim gumama treba mu čak osam metara manje.

Pranje od 600 do 3.000 dinara

Takozvano pranje spolja i iznutra možete dobiti za 500-600 dinara. Ali dubinsko ili hemijsko čišćenje automobila podrazumeva mnogo više od usisavanja unutrašnjosti vozila. Mašinama, praškovima i auto-kozmetikom takvim pranjem moguće je otkloniti fleke sa sedišta, tapacirunga ili mebla i so s patosa i delova oko točkova. Vreme potrebno za dubinsko pranje je oko tri-četiri sata, a košta pkp 3.000 dinara.

Autor: Marko Tašković/Izvor: Blic

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)