Datum:

23.02.2013. 11:47

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2389 pregleda

Automobilski proizvođači su optuženi za manipulacijom zvaničnim test metodama kako bi svoje automobile prikazali što “zelenijim” i sa nižim emsiijama štetnih gasova nego što one zaista jesu.

Izveštaj objavljen od strane Evropske komisije navodi da su proizvođači manipulisali test metodama, čime se rezultovalo CO² brojkama nižim i do 11 % u odnosu na realne uslove.

Izveštaj tvrdi da postoji nekoliko načina za manipulisanje rezultatima prilikom testova, poput korišćenja manjih (užih) točkova radi optimizacije otpora kotrljanja i potrošnje. Testiranje automobila sa potpuno napunjenim akumulatorom je takođe navedeno kao jedan od načina za smanjenje štetnih gasova.

Izveštaj još navodi da proizvođači konstantno koriste istu stazu u Španiji za testiranje vozila, umesto da to učine na sopstvenim. Razlog za to su “optimalni” uslovi za poželjne rezultate, poput nagiba staze, ambijentalnih uslova i minimalnog otpora vazduha.

Izveštaj ukazuje na implikacije industrije jer nagoveštava gde su pravila podložna “krivljenju”. Takođe nagoveštava da iako testovi moraju biti urađeni u oba prvca staze, ne navodi da to mora biti i ista staza jer različiti pravci na različitim stazama mogu biti sa trasama nizbrdo.

Proizvođači su takođe zatečeni pri prilagođavanju test vozila pre test vožnji, čime su dovodili u idealne radne uslove pojedine komponente, neutralisali sve zazore i otvore na karoseriji prelepljivanjem trakama kako bi vozilo bilo što uglađenije kretanjem kroz vazduh.

Iako izveštaj ne izdvaja bilo kojeg proizvođača automobila, ipak sugeriše da se ovakve metode koriste u čitavoj industriji.

Sad, ovakve “nečasne” metode proizvođača imaju pozitivan odraz na kupce jer barem plaćaju niže ekološke premije, ali da li je to opravdanje za manipulisanje?

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)