Datum:

02.09.2012. 11:54

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3535 pregleda

U Srbiji je u periodu januar – jul ove godine prodato za oko 40 odsto manje novih automobila, nego u istom periodu 2011. godine.

Kako je naveo predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović tržište automobila je na “istorijskom minimumu”.

Prodato je jedva 15.000 vozila, dok je prethodne godine prodato u istom periodu oko 20.000 automobila, rekao je Petrović i dodao da je trenutno najprodavaniji auto na tržištu Škoda.

S druge strane, prodaja luksuznih automobila u Srbiji je kao i svake godine stabilna.

“Kada pričamo o luksuznim automobilima, njihova prodaja je stabilna već godinama. Tu nema velikih ni padova, ni porasta – tako da ko je uvek imao novca i dalje ga ima, a ko nije imao, tek sada ga nema”, rekao je Petrović.

On je napomenuo da je taj pad još drastičniji ukoliko se prodaja uporedi sa nekom dobrom godinom, na primer 2008, kada je bilo prodato oko 36.000 vozila.

“Mi ne očekujemo da će tržište rasti, samo može biti slabije”, naglasio je Petrović.

On je, poredeći podatke iz prethodnih godina, rekao da je prošle godine jedva prodato ukupno oko 31.000 vozila, a tokom cele 2012. očekuje se da će biti prodato između 22.000 i 23.000 vozila.

Na primer, u 2008. godini, prema rečima Petrovića, prodato je ukupno oko 60.000 vozila, što znači da je dva puta manje prodato ove godine nego u 2008.

“Interesantno je da Folksvagen grupa trenutno ima stabilan rast na našem tržištu, a parametri pokazuju da je slično i u regionu”, naveo je Petrović. Najprodavaniji automobil u Srbiji je Škoda (koja je u okviru Folksvagen grupe) sa skoro 2.000 prodatih automobila u prvih sedam meseci ove godine, a odmah iz nje je Folksvagen.

To znači da Folksvagen grupa, sa ta dva brenda, daleko više prodaje od ostalih, a na trećem mestu je Fijat sa prodajom od oko 1.600 vozila za prvih sedam meseci.

Petrović je rekao da je, takođe, interesantno da je u tih 1.600 vozila skoro 1.300 “punta” i da se vidi da originalni program Fijata učestvuje sa nekih 20 odsto u toj prodaji i da se subvencionisani deo daleko više prodaje.

Automobili ili brendovi koji nemaju veliki dijapazon, kao na primer terenska vozila, takođe, imaju veliki zastoj u prodaji ove godine.

“Ništa što je u Evropi ne može, a da ne dođe kod nas, pre ili kasnije. Ono što se dešava u Srbiji je daleko veći pad nego u regionu”, kazao je Petrović.

Srbija može da se poredi sa Hrvatskom i Slovenijom, po padu prodaje automobila.

U Hrvatskoj je, prema rečima Petrovića, zabeležen pad veći od 50 odsto, zato što je u toj zemlji prethodnih godina bio veliki rast, dok se u Sloveniji automobili manje prodaju za oko 20 odsto.

U zemaljama Evropske unije, na primer u Italiji je zabeležen pad prodaje od 25 odsto, a njihov lider Fijat beleži pad veći od 20 odsto, naveo je Petrović.

“Kod nas su razlozi pada vrlo jednostavi – nedovoljna privredna aktivnost, male plate, zabrinutost, teško dolaženje do kredita, pa možemo biti sigurni da će prodaja i dalje padati”, istakao je Petrović.

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova pokušava sa zakonodavcem da nađe način da pokrene tržište automobila u Srbiji. Petrović je dodao da nisu samo uvoznici automobila ugroženi, već i osiguravajuće kuće, lizing kompanije i banke… odnosno svi koji ubiraju prihode od vlasnika automobila.

Izvor: Tanjug

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)